Lidé jsou stále citlivější na ceny v obchodech. Ty totiž průměrně výrazně stoupají a nehezky se zakusují do měsíčních výdajů každé domácnosti. Vítané jsou proto jakékoliv možnosti, které přinášejí úsporu. Pokud je nějaký obchod zavede, může si být jistý tím, že bude mít úspěch.
Potraviny za pár korun
Obchodní řetězec Lidl už si ostatně něco podobného vyzkoušel, a to ještě nepanovala taková krize. Před rokem totiž spustil zprvu nenápadný projekt bedýnek, do kterých umisťuje ovoce a zeleninu, jež už nemůže prodávat v regálech, například kvůli menšímu poškození. Za několik kilogramů ovoce a zeleniny dá zákazník symbolických 25 korun. Obzvlášť dnes je to pro mnohé opravdovou záchranou, protože za podobné zboží by jinak platili několikanásobek.
Tento koncept potom okopírovaly i další obchodní řetězce, které se přitom do té doby řídily úplně jinou myšlenkou. Neprodejné věci, ať už kvůli menším poškozením nebo konci minimální trvanlivosti, raději vyhazovaly. Měly totiž pocit, že když je nechají v prodeji za nižší cenu, budou si pouze podkopávat svou pozici, protože pak neprodají dražší zboží.
Tento přístup se ale zjevně mění. V čele aktivity je znovu Lidl, který se rozhodl, že zamezí zbytečnému plýtvání a zároveň pomůže lidem, kteří mají hlouběji do kapsy. Podobný koncept jako u bedýnek totiž zavádí i pro další sortiment. Pochopitelně jde o potraviny, které se musí rychle točit a s nimiž je možné takto nakládat. Zejména jde o nejrůznější chlazené výrobky, nebalené pečivo a také maso nebo ryby.
Luxusní zboží pro méně majetné
Lidl už prodej tohoto sortimentu za symbolické výprodejové ceny na několika prodejnách spustil. Je na ně přitom zaveden speciální systém, kdy takové zboží v případě vyřazení z běžného prodeje spadne do jedné ze tří cenových kategorií. Zaplatíte tak za něj pětadvacet, deset nebo pět korun, pochopitelně podle druhu sortimentu. Například ryby budou v nejvyšší kategorii a pečivo v nejnižší.
Jedno je jisté. Zákazníci, kteří si v důsledku současné drahoty museli začít odpírat maso nebo ryby, mohou opět znovu začít vybírat. Ve speciálních boxech najdou totiž výprodejové zboží. A že jsou to často velmi zajímavé nabídky. Například v jedné prodejně Lidlu bylo k nalezení 300 gramů lososa za směšnou cenu 25 korun. Normálně byste za něj zaplatili stovky korun.
Foto: Shutterstock
Tady někdo objevil Ameriku, takto to funguje už pár let, začalo to dřív než bedýnky.