Jednotlivé obchodní řetězce mezi sebou soupeří na různých úrovních. Vzhledem k tomu, že dominantně prodávají potraviny a přidružené zboží, jde na vysoce konkurenčním trhu, jako je ten český, především o jejich cenu a kvalitu.
Slušná úspora
V rámci těchto dvou faktorů už je ale obtížné něco zásadněji vylepšovat, a tak se obchody snaží zaujmout různými dalšími výhodami pro zákazníky. Jednu z těch největších přitom v posledních letech nabízel řetězec Lidl.
Ten totiž prakticky na všech parkovištích u svých obchodů nainstaloval nabíječky elektromobilů. V tom ho v řadě případů následovaly i další řetězce, avšak Lidl šel ještě dále. Nabídl totiž lidem nabíjení jejich vozů zdarma.
V minulých letech šlo o příjemný bonus, kdy si člověk mohl dobít svůj elektromobil, zatímco pořizoval nákup. Mohl tak získat desítky kilometrů dojezdu navíc, což vždy potěší. I když byla elektřina poměrně levná, šlo o úsporu minimálně desítek korun. A takto byly bezplatné nabíječky ostatně i koncipovány. Šlo o to, aby se člověk připojil, když jde nakupovat a po naložení nákupu zase odjel a výhodu mohl využít někdo jiný.
Docházelo ke zneužívání
Pak se to ale celé zvrhlo. Ceny elektřiny rychle rostou a dobíjení elektromobilů už zdaleka není tak výhodné jako v minulých letech. Někteří jedinci začínají zjišťovat, že při současných cenách elektřiny se jim vyšší náklady na pořízení elektromobilu možná nikdy nezaplatí.
A tak začali mimo jiné využívat, nebo přesněji řečeno zneužívat, výhodu, kterou poskytoval Lidl. Jednoduše na stojanech zůstávali do plného nabití, případně si přijížděli dobíjet elektromobil, aniž by vůbec v obchodě nakupovali.
To se pochopitelně Lidlu vůbec nelíbilo, obzvlášť když pak na parkovištích docházelo i k nepříjemným incidentům mezi jednotlivými řidiči. Proto teď oznámil, že bezplatné dobíjení ruší. To neznamená, že mizí i dobíjecí stanice, ba právě naopak. Jen bude nutné za dobíjení platit. Zatím se to bude řešit přes externího partnera, ale v dohledné době chce řetězec tuto možnost zakomponovat i do své aplikace. A kdo ví, pak ji možná zase nějakým způsobem zvýhodní, když nad tím bude mít větší kontrolu.
“Je to velká škoda. Dobíjel jsem tady rád a bral jsem to jako opravdu značnou výhodu, obzvlášť při dnešních cenách elektřiny,” říká pan Pavel, který si na jednom z parkovišť Lidlu dobíjel svůj vůz ještě zdarma. To však zanedlouho skončí. Sám připouští, že na místě někdy vytrval déle, aby si své elektroauto dobil naplno.
Foto: Shutterstock
Je to dobré dělat to neměli vůbec jen ať platí
Tak rozhodně jde především o jejich kvalitu a cenu obojí je dneska v Německu někde jinde přičemž cena je nižší a kvalita vyšší !!! 😂😂
Tak ČESKÉ chování….už Karel Havlíček Borovský byl za to nenáviděn, když to připomínal….
Výhoda pro klienty Lidlu? A co ti, kteří přijeli třeba na kole, nebo místní dopravou. Ten, kdo si koupí El. auto jistě bude mít i na zaplacení El.
To je teda strašný problém, e auto nemám a do smrti mít nebudu ani ve svém okolí neznám nikoho, kdo by takové auto vlastnil.
Lidl zavedl zásadní výhodu že 99% zákazníků nemusí přispívat 1% zákazníků na pohonné energie.
Taky dobře.
A kdo má elektro auta ? Vypráskat je bičem zloděje
Zajímavý názor, kdo nereje držkou v zemi jako já, je zloděj? Řekli chlapi v hospodě?
Jediný hospodský povaleč jsi ty. O ničem jiném nepišeš a Tvé názory jsou opravdu ubohé. Jsi taková nula bez vzdělání ,co se nudi na pracáku, což ?!!!?
Nazdárek nulo. Tak hezky po soudružsku, když už si tykáme. Ať pořádně zdraží energie a potraviny, aspoň na dvojnásobek současných cen a z internetu snad zmizí nenávistná lůza tvého typu.
Ne, ale když mám drahé auto není to povolení ke krádeži
No právě. Jakoby všichni zákazníci Lidlu jezdili v El autech. Takže tím selektují své zákazníky. Asi na to přišli, když to zrušili.
A kde se ta krádež děje? Vydělám peníze na auto, koupím si auto, jezdím autem a nějaký německý shop mi kvůli podpoře OZE dá výhodu ve formě nabíjení zdarma z jeho peněz. Tu krádež jste si vymyslel.
To, že podporuje EV a protože vy ho nemáte tak nic nedostanete, není krádež.