Máte v autě zapnutou navigaci? Napálí vám pokutu, pozor na to. Velké změny

Lidé se opět pomalu, ale jistě začínají rozjíždět do zahraničních krajin na dovolené. Mnoho z nich pochopitelně volí cestu automobilem. Ovšem v takovém případě je nutno seznámit se s předpisy, které platí v zemích, kterými projíždíte nebo do kterých míříte. V opačném případě by se vám to mohlo hodně prodražit.

Byli nekompromisní

Podobně jako třeba panu Danielovi, který se s námi podělil o nepříjemný zážitek z Německa. “Kousek za Rozvadovem mě zastavila německá hlídka. Myslel jsem, že jde o rutinní kontrolu a vše se vyřeší bez problémů. To jsem se ale pletl,” líčí svůj zážitek s německou policií Daniel. “Poté, co mi zkontrolovali papíry, je začala zajímat moje navigace na mobilu. Chvíli si ji prohlíželi a pak se zeptali, zda mám zapnuté upozornění na radary.

Vzhledem k tomu, že šlo o navigační program Waze, u kterého je toto upozorňování standardem a jedním z důvodů velké obliby, odpověděl kladně. “Tak jsem dostal přednášku, že je to zakázané. Domluva ale nestačila, ještě mi dali pokutu 80 euro,” říká Daniel, který tak přišel přibližně o dva tisíce korun, což je nepříjemné.

V Německu totiž bylo už před časem zavedeno nové nařízení, které se v poslední době začalo ve velkém vymáhat. Nejde o to, že byste nemohli mít v automobilu navigaci, ovšem je velký problém, když na ní máte upozornění na radary. To už je totiž považováno v podstatě za antiradar, což je vlastně logické.

Foto: Shutterstock

Dává to smysl

Je pravdou, že radary pozbývají své preventivní a kontrolní funkce, když mají řidiči v autě nainstalovanou aplikaci, která je na každý z nich dopředu upozorní. Pak není nic jednoduššího než upravit rychlost pro daný kousek a pak zase zrychlit. To ovšem není cílem radarů. Ty mají pomoci zajistit bezpečný provoz, a to i tím, že řidiči zkrátka neví, kde na ně narazí.

Je každopádně s podivem, že jako jedni z prvních toto opatření zavedli právě Němci, tedy milovníci rychlé jízdy a neomezené rychlosti. Pravdou ale je, že jejich dálnice dávno nejsou řidičským eldorádem a skýtají jedno rychlostní omezení za druhým. A tam, kde jsou, si to skutečně dobře hlídají. Dá se přitom očekávat, že něco podobného se nakonec prosadí i v dalších zemích, pokud to nebude vyžadováno rovnou na úrovni Evropské unie.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments