Málokdo si uvědomuje, že když si objedná určité služby, u kterých není stanoven žádný horní limit vyúčtování, může se nakonec hodně divit. Za své konání jsme totiž zodpovědní a společnosti po vás budou chtít zaplatit, ať se děje, co se děje.
Opravdu drahý účet
Typickým příkladem je případ, který se stal jednomu muži z Velké Británie. Ten totiž od svého mobilního operátora, kterým je i u nás působící společnost O2, dostal vyúčtování na těžko uvěřitelných 21 tisíc liber, což činí přibližně 540 tisíc korun. Tedy nějaký pětisetnásobek toho, co by měl normálně platit.
Každopádně, tato faktura byla muži vystavena krátce poté, co operátorovi nahlásil, že mu byl zcizen jeho mobilní telefon. To je přitom zcela běžná věc. Telefony se ztrácí, ať už nevědomky nebo tomu někdo pomůže. Ztráta telefonu sice může bolet, ovšem když s ním potom někdo dále nakládá, může to být doslova likvidační. Jako právě v tomto případě.
Muž sice nahlásil ztrátu svého přístroje, avšak zřejmě s určitým časovým odstupem od samotného incidentu. Z telefonu totiž mezitím bylo uskutečněno více než 800 hovorů na čísla, která jsou zpoplatněna vysokou sazbou. Na taková se přitom nevztahuje žádný neomezený tarif nebo něco takového. Ztráty tedy mohou být teoreticky neomezené.
Asi to dopadne špatně
Dotyčný celou věc pochopitelně řeší reklamací a dalo by se přitom očekávat, že se setká s určitým pochopením a že vyúčtování bude nakonec upraveno v jeho prospěch. Jenže to se nestalo. Lidé z O2 prý jeho případ řešit nechtějí a předává si ho jeden pracovník od druhého.
Jak se ukazuje podrobné zkoumání podmínek mobilního operátora, skutečné situace opravdu není snadné řešit. V textu se totiž uvádí, že zákazníci jsou zodpovědní za náklady, které vzniknou, dokud není SIM karta z jejich popudu zablokována. A to se zjevně v tomto případě nějakou dobu nestalo.
Nejde přitom o nějakou britskou specialitu. To samé platí v České republice a i zde existují zpoplatněná čísla, které vám mohou zavařit. Na svůj telefon si tedy dávejte opravdu dobrý pozor.
Foto: Shutterstock
Ať už úmyslně, nebo ne, lidé své telefony zavádějí. Smutek ze ztráty telefonu se nedá srovnávat s devastací, která může nastat, pokud jej použije někdo jiný. To je ten případ.