Mnoho Čechů už se s ním za poslední rok setkalo a seznámilo. Tento obchodní řetězec je totiž v Polsku, kam teď spousta lidí vyráží za nákupy, doslova všudypřítomný. Nutno říct, že v Biedronce se nakupuje skutečně dobře a především levně, nikoliv však na úkor kvality.
Zvažuje se i Česko
Společnost teď oznámila, že chce expandovat na další trhy, přičemž za aktuální cíl si vytyčila Slovensko a podle všeho vážně přemýšlí také o expanzi do České republiky. To by byla pro český trh obrovská změna, protože by to do zdejších zatuchlých pořádků přineslo velkou konkurenci.
Majitelé Biedronky si pochopitelně všimli, kdo k nim v poslední době jezdí nakupovat. Zmiňují to v souvislosti se Slovenskem, ovšem ve skutečnosti do Polska vyráží ještě více Čechů. Pakliže se expanze k sousedům povede, zřejmě budeme příští na řadě.
V Polsku začala Biedronka fungovat v roce 1995 a za tu dobu se stala nesmírně oblíbenou. Dnes má 210 obchodů, přičemž u patří portugalské skupině Jeronimo Martins, která působí po celém světě a provozuje téměř pět tisíc obchodů. Je jasné, že se bude snažit pole své působnosti rozšiřovat stále dál.
Mohlo by to fungovat
V Česku jsou přitom ceny potravin velkým problémem. Mnozí obviňují západní obchodní řetězce, které se prý chovají špatně k místním zemědělcům a výrobcům potravin, stejně jako k zákazníkům, kterým prodávají mizernou kvalitu za vysokou cenu.
Zároveň však platí, že je český trh už obchody velmi obsazený a konkurenci se sem příliš nechce. Pakliže by to ale byla společnost se zajímavým modelem, a navíc taková, kterou lidé už znají a mají spojenou s levnými nákupy, mohlo by to dobře fungovat.
Foto: Shutterstock
Je to hezké,ale další nadnárodní společnost? K čemu. Je potřeba si uvědomit kdy a jak k určitým věcem, máme přístup. Ale to je pro určitou skupinu lidí přežitek.
A proč by se ten obchod nemohl přizpůsobit naším cenám a být tak pro majitele ziskovějsí?🤔