Největší český operátor nečekaně zdražil tarify. To se teď Čechům vážně nehodí, dostali další ránu

Bylo to vlastně jen otázkou času. Na druhou stranu si lze jen obtížně představit horší načasování. Zdražuje úplně vše a Češi se musí ohánět, aby poplatili své účty. A do toho největší český mobilní operátor, společnost T-Mobile, překopává svou nabídku tarifů.

Nová nabídka a vyšší ceny

Na první pohled tak zdražení nemusí být natolik patrné. A přesně to je také účel. Pokud by operátor plošně zdražil stávající tarify, setkal by se s vlnou nevole zákazníků. Šel na to tedy chytře a představil zbrusu nové portfolio služeb. Do něj už se plošné zdražení lépe skryje. Parametry tarifů jsou totiž překopané, někde se přidalo, jinde se ubralo, ale celkový pohled je jednoznačný – jde o zdražení.

V minulosti přitom podobné akce probíhaly tak, že se sice představily nové tarify, ale ty stávající zůstaly těm, kdo si je chtěli ponechat, zachovány. To však tentokrát platit nebude. T-mobile převede na nové tarify úplně všechny, a to nejpozději v příštím roce.

Společnost oznámila, že veškeré své klienty, ať už jde o domácnosti, živnostníky nebo firmy, převede na nové tarify. Půjde o postupný přechod, kdy změna bude oznámena třicet dní předem.

Foto: Shutterstock

Za stejnou cenu horší služby

Vtip je v tom, že se proměnily parametry tarifů. Člověk tak už nemůže dostat službu, na kterou byl zvyklý, tedy třeba určitý počet provolaných minut a spotřebovaných dat zdarma. Automaticky mu bude nabídnut nový produkt, který odpovídá jeho měsíční útratě a pochopitelně i nabídka na lepší produkt, který už je ale dražší.

Pokud tak zákazník bude chtít platit stále stejně, bude se muset smířit s horším produktem. Pakliže by si chtěl své služby zachovat, případně dostat i něco navíc, musí si připlatit.

Operátor celou akci zdůvodňuje tím, že potřebuje zjednodušit nabídku. Historicky má v databázi zákazníky na tisících různých produktech. To se teď změní a všichni budou převedeni na některý z těch nových.

Podle operátora je to celé o zefektivnění procesů. Říká, že pokud by k němu nedošlo, znamenalo by to ještě významnější zdražení. Zákazníci pochopitelně mají možnost přejít ke konkurenci, ale jak se ukázalo z minulosti, trh je na sebe velmi navázaný a zbylí operátoři zřejmě také budou chtít ceny nějakým způsobem navýšit.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments