Bylo to vlastně jen otázkou času. Na druhou stranu si lze jen obtížně představit horší načasování. Zdražuje úplně vše a Češi se musí ohánět, aby poplatili své účty. A do toho největší český mobilní operátor, společnost T-Mobile, překopává svou nabídku tarifů.
Nová nabídka a vyšší ceny
Na první pohled tak zdražení nemusí být natolik patrné. A přesně to je také účel. Pokud by operátor plošně zdražil stávající tarify, setkal by se s vlnou nevole zákazníků. Šel na to tedy chytře a představil zbrusu nové portfolio služeb. Do něj už se plošné zdražení lépe skryje. Parametry tarifů jsou totiž překopané, někde se přidalo, jinde se ubralo, ale celkový pohled je jednoznačný – jde o zdražení.
V minulosti přitom podobné akce probíhaly tak, že se sice představily nové tarify, ale ty stávající zůstaly těm, kdo si je chtěli ponechat, zachovány. To však tentokrát platit nebude. T-mobile převede na nové tarify úplně všechny, a to nejpozději v příštím roce.
Společnost oznámila, že veškeré své klienty, ať už jde o domácnosti, živnostníky nebo firmy, převede na nové tarify. Půjde o postupný přechod, kdy změna bude oznámena třicet dní předem.
Za stejnou cenu horší služby
Vtip je v tom, že se proměnily parametry tarifů. Člověk tak už nemůže dostat službu, na kterou byl zvyklý, tedy třeba určitý počet provolaných minut a spotřebovaných dat zdarma. Automaticky mu bude nabídnut nový produkt, který odpovídá jeho měsíční útratě a pochopitelně i nabídka na lepší produkt, který už je ale dražší.
Pokud tak zákazník bude chtít platit stále stejně, bude se muset smířit s horším produktem. Pakliže by si chtěl své služby zachovat, případně dostat i něco navíc, musí si připlatit.
Operátor celou akci zdůvodňuje tím, že potřebuje zjednodušit nabídku. Historicky má v databázi zákazníky na tisících různých produktech. To se teď změní a všichni budou převedeni na některý z těch nových.
Podle operátora je to celé o zefektivnění procesů. Říká, že pokud by k němu nedošlo, znamenalo by to ještě významnější zdražení. Zákazníci pochopitelně mají možnost přejít ke konkurenci, ale jak se ukázalo z minulosti, trh je na sebe velmi navázaný a zbylí operátoři zřejmě také budou chtít ceny nějakým způsobem navýšit.
Foto: Shutterstock