Oblíbený český řetězec krachuje. To nikdo nečekal, zavírá všechny prodejny. Češi nevěří vlastním očím

V České republice panuje představa, že velké obchodní řetězce využívají své tržní síly, navyšují ceny a daří se jim proto velmi dobře. O mnoha z nich to zcela jednoznačně platí, ovšem najdou se i obory, kde je konkurence poměrně značná, a kdo jednou zaspí, už to jen tak nedožene.

Nedopadlo to vůbec dobře

To je příklad obchodního řetězce Okay, který je pro mnohé synonymem pro nákup elektroniky. Provozoval desítky obchodů po celé České republice a málokdo na něj nenarazil. V době, kdy se elektro kupovalo hlavně v kamenných obchodech, šlo doslova o zlatý důl a majitel firmy létal na jednání vrtulníkem.

Tyto časy se ale už pravděpodobně nikdy nevrátí a nedávné události jen urychlily přechod k internetovému prodeji. Málokdo dnes elektroniku nakupuje nějakým jiným způsobem. Je tedy logické, že na tom někdo musí tratit. A to jsou právě kamenné prodejny, byť Okay má dnes i vlastní eshop, avšak zákazníci o něj pravděpodobně moc nejeví zájem.

Už nějakou dobu se mluví o velkých finančních problémech tohoto řetězce. Majitelé nejprve hledali investora, ovšem každý, kdo se se stavem firmy a trhu seznámil, raději z jednání odstoupil. Nakonec tedy nezbylo než dát výpověď mnoha zaměstnancům a začít uzavírat prodejny.

Všechno se vyprodává

Řada z nich už skončila a teď je možné, že zavřou úplně všechny. Přinejmenším to tvrdí řetězec na svých webových stránkách, kde láká finální výprodej. “Zavíráme. Všechno musí pryč,” a to s tím, že 4. července by mělo dojít k uzavření prodejen i eshopu.

Někteří v tom ale vidí pouze vychytralou akci, která je však stejně poslední možnou záchranou firmy. Lidé možná uslyší na to, že mohou nakoupit elektroniku velmi levně, byť žádné extra nabídky na webu stejně nejsou. To by mohlo Okay pomoci zajistit peníze na určité další období.

Čtěte také: V tomto obchodě nakoupím za 700 Kč to, co v Lidlu a Kaufland za 3000 korun. Šetřím tak 10 tisíc korun měsíčně za potraviny

Není ale vyloučeno ani to, že prodejny zůstanou zavřené definitivně a už si v nich nikdy nenakoupíte.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments