Oblíbený obchod s potravinami náhle zkrachoval. Pořádá finální výprodej za směšné ceny

Současná krizová situace svědčí jen málokomu. Ačkoliv by se mohlo zdát, že vysoké ceny hrají do karet obchodním řetězcům, které si mohou zvyšovat marže, není to zase tak jednoduché. Ne všechny mají totiž takovou sílu, aby dokázaly ve velké konkurenci přežít.

Došlo k uzavření obchodů

Jedním z těch, kdo tlak neustáli, je oblíbený obchod Iceland. Ten si v minulých letech získal velkou popularitu mezi českými zákazníky, na základě které mohl otevírat jeden obchod za druhým. Rychlá expanze nakonec ale byla možná i součástí problému.

Konec Icelandu nabral poměrně rychlé obrátky. Zákazníci si nejprve stěžovali na to, že v obchodech nemohou najít své oblíbené výrobky. Nakonec se některé obchody uzavřely zcela, zatímco jiné už jen doprodávaly zásoby. Skončil také oblíbený eshop. To vše se přitom dělo bez vysvětlení ze strany společnosti.

Začalo se tak spekulovat o krachu Icelandu. A ten skutečně přišel. Firma sama na sebe podala návrh na insolvenci a soud ji teď vyhověl. Důvodem jsou podle zástupců firmy problémy s logistikou a také zvyšující se náklady na energie.

Foto: Shutterstock

Potraviny za nízké ceny

Za českým Icelandem bohužel zůstávají nemalé dluhy pohybující se v desítkách milionů korun. Ty má společnost zejména vůči různým subjektům státu. Neplatila totiž daně a také sociální pojištění.

Všechno zlé je ale pro něco dobré. Iceland teď v rámci procesu uspokojování věřitelů pořádá finální výprodej. Zde si můžete za velmi nízké ceny nakoupit řadu zajímavých výrobků. Jde zejména o nejrůznější mražená jídla, na která se Iceland zaměřoval. Tento výprodej se koná v prodejnách na Chodově a v Hloubětíně.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments