Obrovská změna v Tescu. Co nám to udělali? Češi se naštvali, už tam nakupovat nechtějí

Doba není jednoduchá nejen pro obyčejné lidi, ale také pro velké společnosti, které se musejí vypořádávat s nejrůznějšími výzvami a trendy. Měli bychom se tedy připravit na to, že v brzké době bude leccos jinak, než na co jsme byli dlouhou dobu zvyklí.

Přišel přelom

Možná jste si také všimli, že vám do schránky chodí méně a méně nejrůznějších letáků. Přitom to nebylo tak dávno, kdy schránky pod náporem těchto papírových reklam doslova praskaly ve švech. Tehdy si na to řada lidí stěžovala a na schránky si lepila upozornění, aby jim tam letáky listonoši nevhazovali.

Takový problém už dnes ale není. Letáků rapidně ubývá, což se projevuje mimo jiné i v tom, že jejich distributoři přicházejí o práci. Oblíbená a dobře placená brigáda za chvíli už nebude existovat. Jak se totiž ukazuje, po menších obchodních řetězcích k redukci letáků přistupují i ty velké.

Jako první z řetězců s potravinami oznámilo konec letáků Tesco. Lidé, kteří v těchto obchodech nakupují, se musí smířit s tím, že už si dopředu nevyberou v papírové formě a nebudou si moci zaškrtat to, co si chtějí koupit v akci.

Foto: Shutterstock

Někdo už bude mimo

A přiznejme si, že spousta lidí si při listování letáky a výběru zlevněného zboží doslova libovala. “Hodně mě to naštvalo. Vždy jsem to pečlivě pročítala a podle toho nakupovala. Jak to bude dělat teď, to opravdu netuším,” říká paní Jaroslava.

Tesco má nicméně řešení. Namísto neekologického tisku obrovského množství letáků nabízí instalaci mobilní aplikace, kde najdete jak virtuální přehled zlevněného zboží, tak i nabídky přímo na míru. Kromě toho můžete s klubovou kartou sbírat body a ty potom využívat jako další slevu.

Je však otázkou, zda něco takového bude vyhovovat opravdu všem. Přeci jen, listování mělo svou tradici a několik generací na něj bylo zvyklých. Spousta lidí už se navíc nenaučí patřičně ovládat chytré telefony, natožpak složité aplikace se spoustou možností. Nevysloveně to tak znamená, že tito jedinci budou tak trochu mimo a výběr se jim zúží.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
8 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Michal
Michal
1 rok

Maminka hodně kouká do letáků, když od Tesca nepřišel, tak se tam byla jen projít, byla tam 2 hodiny a nakoupila jen za 250,- 😀
V Penny pak udělala nákup za 2500,- 😀
Je vidět že Tesco nepotřebuje žádné peníze 😀
Chytrý telefon ani internet maminka nemá.

Radomír
1 rok

No bože , po válce letáky nebyly , a pry co nevidět po ní bude .Takže ? 😂

Grěta
Grěta
1 rok

Do Tesca nechodím a žiju🤣

Michal
Michal
1 rok

Já tam kupuji pořád a ničeho jsem si nevšiml.

Daniela
Daniela
1 rok

Proboha to přeci není problém, na internetu jsou letáky vsech prodejen.🤔

Tomas
Tomas
1 rok
Reply to  Daniela

Je to problém ale Tesca. Když nechtějí mé penize jiní si je vezmou rádi. Původně jsem chodil do Tesca 2-3x týdně. Po všech těch kulišárnách , tak jak čas šel, už jen asi 1x za měsíc a nyní co už nedodávají leták tak vůbec. Ne že bych si ten e-leták nedokázal najít ale na matlafonu to luštit nebudu a i na PC je to otravné. Chtějí šetřit na zákaznících a na personálu ale na své si sáhnout nenechají. Takže jak chtějí…

Buchta Zdeněk
Buchta Zdeněk
1 rok
Reply to  Daniela

Problém to není pro toho kdo má internet, což starší lidé většinou nemají

Roman
Roman
1 rok
Reply to  Daniela

No konkrétní letáky na síti nehledám. Ale když je leták a pročítám ho, tak mě třeba něco zaujme a jedu do té prodejny bez toho abych v ní pravidelně nakupoval.