Pohlreich se neudržel a promluvil o dětech v restauraci. Zpovykaní Češi. Tak tohle se vám líbít nebude

Velké diskuze v poslední době rozproudilo nečekané téma. A sice, zda by děti měly mít přístup do jakékoliv restaurace a mohly se tam chovat, jak ony samy a jejich rodiče uznají za vhodné. Vše odstartovala výzva podniku Marthys Kitchen, který sepsal pravidla, jak se s dětmi v restauraci chovat. Následně se potom na sociálních sítích objevily restaurace, které mají dokonce uvedeno, že je do nich dětem vstup zakázán.

Právo na restauraci

Pokud jde ale o první zmíněný podnik, tam šlo pouze o to, aby si lidé dávali pozor na to, aby například nepřekážely jejich kočárky obsluze nebo děti volně nepobíhaly po prostoru, což potom může vést k velkým problémům, když o ně obsluha zakopne apod.

Spoustě Čechů se ale něco takového vůbec nelíbilo a mají pocit, že jim nikdo nemůže říkat, jak se mají nebo nemají chovat. Opačného názoru je ale restauratér Zdeněk Pohlreich, který má obrovské penzum zkušeností a který situaci popsal pro CNN Prima News ze svého pohledu.

Podle něj jde vlastně o zbytečné téma, respektive lidé se toho chytají úplně bezdůvodně. Pohlreich je totiž přesvědčen, že majitel restaurace má na něco podobného právo a může si volit, kdo k němu do podniku přijde a kdo nikoliv.

Foto: Shutterstock

Majitel má poslední slovo

Mylná je podle něj představa restaurací jako jakéhosi společného majetku všech, kde si hosté mohou diktovat a poroučet. Nikoliv, restaurace někomu patří a ten zde poskytuje službu. Stejně jako ji host nemusí přijmout, nemusí mu ji hospodský ani poskytnout.

Dle Zdeňka Pohlreicha jsou lidé v dnešní době zpovykaní a berou sami sebe příliš vážně. Když je někdo o něco slušně požádá, vůbec to nechápou a nejsou schopni to reflektovat. Rovnou útočí, že jim přeci nikdo nic přikazovat nebude.

Známý šéfkuchař si ostatně už dávno nebere servítky, a tak i nyní prohlásil, že hosté jsou v restauraci sice důležití, ale že si z nich a jejich požadavků rozhodně na zadek sedat nebude.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Bohumila
Bohumila
1 rok

Heslo Zákazník můj pán by se mělo přehodnotit k respektu podniku, kde by měli jít rodiny s dětmi. Kočárek u stolu to je příliš a co týče dětí je to vizitka rodiny. Je fakt když jdete do lepšího podniku vyjímečně. Nevíte sami jak se chovat a pak co chcete po dětech obzvlášť těch hyperaktivních.