Poláci řeší česká “sarančata”. Vrhli se na toaletní papír, to tam ještě neviděli, doslova zírali

Nakupování v Polsku dostává velkou ránu. Ukazuje se, že Češi to s výjezdy k sousedům už hodně přehánějí. Vzhledem k drahým potravinám a dalším základním potřebám v České republice stále více lidí vyjíždí za hranice, kde je mnohem levněji.

Chovejte se slušně

V zásadě jde o standardní ekonomické chování, které by měl řešit spíše český stát, aby zde vytvořil z tohoto hlediska konkurenceschopné prostředí. To je ale v nedohlednu a české obchody dále zdražují. Není divu, že Češi už na to nemají nervy a ujedou klidně i stovky kilometrů a nakoupí si tam, kde je z jejich pohledu svět ještě v pořádku.

Nákupní turistika existovala vždycky, ale teď je neuvěřitelně silná a dále posiluje. Bohužel už to ale naráží na trpělivost samotných Poláků. Ti dlouho nic neříkali a je možné, že to mnoho z nich vidělo spíše jako benefit, protože lidé přijíždějící do jinak poměrně chudého příhraničí přinášeli peníze nejen do obchodů, ale také do služeb, jako jsou například restaurace.

V poslední době však obchody v Polsku přestaly příliv Čechů zvládat. V některých obcích proto už Čechům rozdávají letáčky, aby se v obchodech chovali ohleduplně a nebrali zboží po kartonech. Na místní totiž pak už nezbývá a ti potom musí jezdit dále do vnitrozemí, aby si vůbec nakoupili.

Foto: Shutterstock

Za pět minut bylo všechno pryč

Před týdnem se v místním Kauflandu odehrála scéna, jakou sem ještě neviděl. Češi se jako sarančata vrhli na toaletní papír. Brali ho i zaměstnancům z vozíků, když ho zaváželi na místo prodeje. Za deset minut bylo po všem a toaleťák v akci byl definitivně pryč,” popsal jeden ze zákazníků situaci na sociální síti.

Někteří místní už volají po zásahu. Je však komplikované někomu zakázat, aby v Polsku nakupoval. V úvahu přicházejí právě výzvy k ohleduplnosti, ale případně i omezení ze strany obchodních řetězců. Ty by mohly stanovit, kolik jakého zboží si jeden zákazník může koupit.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments