Přestože už se situace oproti předchozímu stavu zlepšila, silnice stále patří mezi poměrně nebezpečná místa. Každoročně dochází k velkému množství nehod, z nichž některé jsou opravdu vážné. Cílem Evropské unie přitom je, aby v roce 2050 nedocházelo k žádným fatálním nehodám. Ale už v roce 2030 se má jejich počet snížit na polovinu oproti současnému stavu.
Pro dobro věci
V minulém roce bylo na evropských silnicích 21 tisíc obětí. Bude tedy nutné učinit celou řadu opatření, aby se toto číslo rychle snižovalo, a to až k oné nule. Hodně se pochopitelně udělá už v rámci samotných vozidel, která budou již brzy dost možná samořiditelná, což by samo o sobě mohlo počet nehod snížit. Pochopitelně se postupně zvyšuje také bezpečnost automobilů.
Ovšem než se do takového stavu dostaneme, je třeba řešit také to, co je mezi volantem a sedadlem, tedy samotného řidiče. A ukazuje se, že je tu určitý problém spojený se stárnutím populace. Lidé se jednoduše dožívají vyššího a vyššího věku, přičemž se stále chtějí dopravovat tak, jak byli zvyklí v minulosti. Tedy ideálně vlastním automobilem.
Zdá se však, že toto automatické právo, kdy jednou získáte řidičský průkaz a pak už ho máte napořád, pakliže nevyrobíte nějakou pořádnou chybu nebo se nevybodujete, brzy skončí. Pozornost se zaměří právě na řidiče seniory, kteří budou pod podstatně větším drobnohledem než dosud. I dnes sice může lékař iniciovat odebrání řidičského průkazu, ale v praxi se to téměř neděje.
Je to správné
Plán Evropské unie z toho však udělá zaběhnutou rutinu, která bude mít jasná pravidla. Od 70. roku věku se budou muset řidiči podrobovat přezkoušení, které ověří, zda na řízení stále mají dostatečné schopnosti. Pokud je neprokáží, jednoduše o řidičský průkaz přijdou.
Tyto zkoušky a testy se budou muset opakovat každých pět let. Není přitom ještě rozhodnuto, jakou budou mít přesně podobu. To budou do určité míry moci ovlivnit samotné členské státy, avšak počítá se s tím, že se zkrátka ověří to, zda senior za volantem není nebezpečný sobě a svému okolí.
Foto: Shutterstock
Automobily jsou obecně určeny k tomu, aby nějak vůbec ubývali lidi z příliš zalidněných oblastí planety. A Česká republika je hodně zalidněná. Všechno ostatní o následcích nehod jsou kecy!
Já, bych začal u mladých, v autoškole.. Jelikož, to co současné autoškoly produkují, stojí opravdu za starou belu… Je to na naších cestách vidět dnes a denně..
Mladi řidiči a řidicky budovu Vice agresívni pokud uvidí vozidlo označenoS to je rozhodnutím zbaviť se nekompromisně atragicicky seniorú !!! O tento fakt Vám opravdu jde??lkdopak zapoměl ,že za pár let bude rovněž senior s moezenými právy. HDnešni lékaři jsou na hranici seniorského věku kteřrí mají nejbohatšsi zkušenostimse záchranou života a fyto lidi vyžadite že spoločnosti ????jste samolibí samovrazi ,!!!!!!
Vavrenko ty cype pomatený. Kolik si toho dnes vyhulil ty připomněla mrdko. No fajn to bude panečku mrtvých na cestách
Nedává to smysl , když jsou důchodci na obtíž tak proč jim brát řidičák, bude to rychleji ubejvat, mladým bych dala řidičák také na zkoušku vždyť jezdí jak prasata!!!!
Podle mne je to blbost! Někteři řidiči mají
v autě puštěné rádio tak nahlas, že absolutně nemůžou nic slyšet . A to by jste řešili jak?
Děte už nĕkam I z vaší unií
Tak nám vraťte na malé vesnice autobusy vy chytráci.