Perfektně navržené obaly a dokonalé tváře modelek se nás snaží přesvědčit o koupi mnoha kosmetických produktů. Důležitá část se však skrývá na jejich zadní straně, utlačovaná na nejmenším místě. Právě onen text psaný písmem, které je pro oko jen těžko viditelné, by měl u zákazníka stát na prvním místě. I přes všechny reklamní sliby a přesvědčování totiž v produktu můžete najít látky, které nejsou zrovna zdraví prospěšné.
Prozkoumejte seznam ingrediencí
Tak, jako nás zajímá, z jakých ingrediencí se skládá jídlo na lístku v restauraci, měli bychom být zvědaví, jakým způsobem přišel na svět obsah kosmetické lahvičky. Na zadní straně najdete textové pole s vypsaným seznamem použitých ingrediencí. Na prvním místě je vždy látka, která byla pro výrobu použita v největším množství. Pokud se tedy jedná v první řadě o vodu a dalšími v pořadí jsou prospěšné látky nebo oleje, máte napůl vyhráno.
Neztraťte se v názvech
Složitá pojmenování v mnoha řádcích dokážou spolehlivě odradit a produkt nakonec stejně skončí v košíku i bez sebemenší kontroly. Raději ale přikládejte váhu i zbytku textu. Existuje řada aplikací, webových stránek nebo knih, které vám pomůžou rozluštit těžko čitelná pojmenování a odhalí tak pravé složení.
Chcete-li být šetrní k životnímu prostředí, hlídejte si označení
Na produktech hojně najdete označení „vegan, bio a netestováno na zvířatech“. Takové označení zaručuje netestování na zvířatech v dané firmě, kde produkt vznikl. Nezajišťuje však okolnosti. Společnost může látky kupovat od jiných prodejců, kteří na zvířatech testují, nadále sama používat pochvalná označení, a tím si přivést nic netušící zákazníky.
Výrobci, kteří se tématu věnují naplno a nepodporují destrukci životního prostředí, nesou označení HCS či HHPS (v případě produktů pro domácnost) a jsou snadno dohádatelní v rejstříku na internetu.