Mezi českými obchody začíná propukat velmi tvrdý konkurenční boj. Ten ostatně existuje neustále, avšak lidé si ho většinou nevšímají. Teď se však do sebe pustily obchody zcela veřejně a nepokrytě. Pochopitelně to souvisí s cenami potravin, které jsou v současné době velmi citlivým tématem.
Jaké jsou ceny v obchodech
Je docela pravděpodobné, že velkou výhodu mezi zákazníky bude mít ten obchod, který dokáže prodávat za nižší ceny. A dokáže to také svým zákazníkům ukázat. Není totiž vždy jednoduché odhalit, kdo je skutečně nejlevnější.
Celou záležitost odstartoval oblíbený online obchod Rohlík. Ten spustil reklamní kampaň, ve které se snaží veřejnost přesvědčit o tom, že není dražší než kamenné prodejny, ale že je cenově srovnatelný, ne-li snad dokonce levnější. Jeho zástupci udělali nákup ve svém obchodě i v kamenných prodejnách různých řetězců a deklarovali, že s cenami dokáže plně konkurovat.
To si ovšem nenechalo líbit Tesco coby jeden z největších hráčů na poli kamenných prodejců potravin, ovšem také významný online prodejce. Vytvořilo proto svůj vlastní nákup, a to na základě spotřebního koše Českého statistického úřadu, odkud vzalo 37 reprezentativních produktů. Šlo pouze o položky, které lze pořídit jako na Rohlíku, tak v Tescu.
Markantně vyšší ceny
Výsledek? Ukázalo se, že ve skutečnost je nákup v Tescu, respektive jeho online variantě, která má však srovnatelné ceny s kamennými obchody, výrazně levnější než na Rohlíku. Celková úspora činila 13 %. To se nemusí zdát jako mnoho, ale ve skutečnosti je to ve světě potravin vysoké číslo, obzvlášť když jde o zprůměrovaný kompletní nákup.
Jen tak pro zajímavost, 13 % je shodou okolností přesně ten rozdíl, který činí letošní inflace oproti loňskému roku. Jde tak o celoroční zdražení, které můžete na jednom místě v porovnání s tím druhým ušetřit.
Tesco se soustředilo zejména na porovnání obou online služeb s rozvozem. Rozdíl Rohlíku oproti jiným kamenným prodejnám, jako je třeba Kaufland, Lidl nebo Penny může být ještě vyšší. Je to dáno jiným způsobem prodeje, ovšem v takovém případě by se Rohlík neměl chlubit tím, že má ceny srovnatelné nebo levnější.
Foto: Shutterstock