Tři největší české cestovky klamou zákazníky. Ukázalo se, že u hotelů uvádějí více hvězdiček, než kolik skutečně mají

Je to neuvěřitelné, ale velké cestovní kanceláře v České republice opět začaly hrát s klienty velmi neférovou hru. Prodávají jim totiž krásně vypadající zájezdy v luxusních resortech, ovšem když lidé na místo dorazí, zjišťují, že skutečnost je mnohem horší.

Zklamaných zákazníků přibývá

Nejde přitom ani tak o to, že by daný hotel nesplňoval deklarovanou kvalitu, ačkoliv i to je součástí příběhu. Větším problémem je to, že české cestovky ho vydávají za lepší než ve skutečnosti je. Jedním z nejviditelnějších případů je tuniský Caribbean World Monastir Resort & Aquapark.

Do redakce nám dorazilo hned několik podnětů od čtenářů, kteří byli letos v tomto resortu ubytováni. Jde vesměs o klienty cestovní kanceláře Blue Style. Jak jsme ale zjistili, stejný hotel se stejnou “chybou” nabízí také Exim Tours, do jejíž skupiny spadá Fischer. Tedy největší cestovní kanceláře na českém trhu.

Jde o to, že tyto cestovní kanceláře nabízejí hotel Caribbean World Monastir Resort jako čtyřhvězdičkový. Je to patrné na první pohled u názvu hotelu, což je považováno za oborový úzus. Když ale lidé dorazí na místo, zjišťují, že hotel má pouze 3 hvězdičky. Skutečnost, že ani ty úplně nenaplňuje, je další smutnou zprávou.

O tomto faktu jsme informovali už v předchozím článku s negativní zkušeností několika klientů v rámci jednoho zájezdu. Tehdy ještě mohlo jít o chybu v popisu. Teď se ale ukázalo, že cestovní kanceláře takto klamou zcela záměrně.

V jídelně se v průběhu večeře vůbec neuklízí. / Foto: František Sedláček

Nepřijatelné chování cestovek

Naše rodina též u CK Blue Style koupila zájezd do výše uvedeného hotelu. Bylo to skutečně katastrofální zkušenost. CK stále tento hotel nabízí jako 4* a do popisku přidali, že oficiální kategorie hotelu je 3*. Tento rébus s hvězdičkami jsem do dnešního dne nevyluštil. Pro jistotu CK ještě přidala popisek “vhodné pro nenáročnou klientelu” My jsme zájezd koupili již na přelomu května- června, kdy tam ještě tyto popisky nebyly. CK Blue Style zcela záměrně klame v tomto případě své klienty. Je to prach sprostá zlodějina. Mimochodem, my jsme se potkali i se šváby a upřímně si myslím, že šváby nepatří ani do 2* hotelu,” napsal nám nespokojený klient František Sedláček. Pouhý pohled na web Blue Style a Exim Tours potvrzuje jeho slova. Obě kanceláře stále hotel prodávají jako čtyřhvězdičkový, ovšem v podrobnějším popisu je uvedeno, že hotel má pouze tři hvězdičky.

Problém je v tom, že takový popis nedává smysl. Tedy dává, ovšem pouze pokud v tom chce někdo udělat záměrně zmatek. V minulosti přitom některé cestovní kanceláře postupovaly spíše opačně. Některé hotely v cizině měly třeba čtyři hvězdičky, avšak ve skutečnosti jim neodpovídaly. Cestovka tak raději uvedla tři hvězdičky, přičemž v popisu deklarovala oficiální národní kategorizaci.

Výše popsaný stav je ovšem nepřípustný. Hotel má ve své zemi oficiální kategorii tří hvězdiček. A jak informuje řada hostů, kteří jím prošly, má problémy jí z jejich pohledu dostát. Pak ale přijde cestovka, hotel vezme a prodává ho jako čtyřhvězdičkový.

Toto jednání naplňuje skutkovou podstatu klamání spotřebitele a nespokojení klienti by měli jednoznačně trvat na svých reklamacích. Příslušné úřady by měly konat.

Pokud máte negativní zkušenost s cestovní kanceláří, zašlete nám ji na redakce@aazdravi.cz.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Petra
Petra
2 let

Dobrý den chci se s Vámi podělit o dovolenou, která proběhla před třemi lety a nelze na ni zapomenout. Kamarádka objednala přes Invii zájezd cestovní kanceláře Blue style do Řecka _ Korfu letovisko Sidari hotel Summertime. Jednalo se o *** hotel, který odpovídal spíše nějaké špinavé, neuklizené a zapáchající noclehárně!!! Okolí bylo ve stejném duchu. Slibovaná pláž, která měla být kousek přes zahradu byla daleko přes hlučnou ulici. Musely jsme zaplatit 290 euro, aby jsme se dostaly do jiného hotelu – na vlastní náklady, kde bylo vše v pořádku. Reklamovali jsme dovolenou a žádaly jsme o vrácení doplatku, včetně nákladů… Číst vice »

Leoš
Leoš
2 let

Já mám opačnou zkušenost. Dvakrát jsem měl jet do čtyř hvězdičkové hotelu a kvůli velké obsazenosti jsem dostal pětihvězdičkový a bez příplatku.