Spousta lidí v České republice aktuálně zvažuje, že by sekla se svým zaměstnáním, které jim nevynáší zdaleka tolik, kolik očekávali, a šla by dělat do nějakého toho obchodního řetězce. Tam totiž neustále nabírají, přičemž kvalifikace je velmi nízká. Na druhé straně jsou tam velmi lákavé platové podmínky.
Je však třeba zvážit, zda je to práce pro vás. Zvenčí to sice může vypadat, že to zvládne každý, jenže tak tomu není. To by asi fluktuace zaměstnanců v obchodech nebyla tak masivní. Jedním z velmi problematických bodů je také chování samotných zákazníků k prodavačům a prodavačkám. O své poznatky se podělil zaměstnanec obchodního řetězce Kaufland, který si však nepřál být jmenován.
Kdy otevřete?
Děje se to prakticky každý den u většiny supermarketů v České republice. Lidé se před nimi srotí klidně i desítky minut před začátkem otevírací doby. Důvodem může být to, že spěchají do práce, ale také to, že si chtějí nakoupit výhodně v akci a mají obavy, aby jim zboží někdo nevykoupil. Lidé přitom obvykle nakukují dovnitř, případně se dožadují, aby je někdo vpustil do prodejny. To ovšem není možné a personál bude v tomto případě vždy neoblomný. Musíte počkat, až se oficiálně otevře.
Dlouhé fronty a poznámky
Zejména ve špičce se obvykle stává, že se v obchodech vytvoří klidně i delší fronty, ve kterých musí zákazníci čekat. Jejich trpělivost je však stále menší. Ačkoliv pokladní jedou na 120 %, z fronty se vždy ozývají poznámky o tom, že jsou pomalé a že by měly přidat. Často tu funguje i davový efekt, kdy se do prodavačky pustí několik lidí z fronty.
Taška stojí peníze
Češi si stále na některé věci nejsou schopni zvyknout. Třeba na to, proč by měli platit za tašku, když v obchodě pořídili velký nákup a na něco takového by měli mít nárok zdarma. Jenže tak tomu není a taška dnes může stát klidně i 30 korun. Většinou to na to konto schytá prodavačka, jakkoliv ona s tím nemůže nic udělat.
Čtěte také: Prodavačka velkého řetězce už to nevydržela. Naplno řekla, jak obchody okrádají Čechy. Všechno prasklo
Otázka věku
Pokud existují jakékoliv pochybnosti o věku zákazníka, který si kupuje alkohol nebo cigarety, musí prodavačka ověřit jeho věk. Jednoduše ho požádá, aby předložil občanský průkaz, a očekává, že zákazník to bez prodlení udělá. Jenže v Česku to s sebou nese obvykle nejrůznější komentáře, ať už rádoby vtipné nebo podrážděné. Vězte ale, že personál na to není zvědavý, jelikož tyto poznámky už slyšel mnohokrát.
Foto: Shutterstock
Ty krávo Štepankova řekni tomu volovi z Kauflandu ať jde na stavbu podávat cihly.