Český maloobchodní trh se otřásá v základech. Ne všechny obchody totiž dokáží zvládat těžkou situaci spojenou se zdražováním nákladů, ale také i logistickými problémy, jež ústí třeba v pozdní dodávky zboží apod.
Velký krach
Před pár týdny už jsme tu měli jednu vydatnou oběť v podobě potravinářského Icelandu, který poměrně divoce zkrachoval. Teď přišla řada také na významný obchod z jiného segmentu, a to m´ódního.
V Česku i na Slovensku končí významný řetězec Orsay, který se soustředil především na dámskou módu. Na trhu působil téměř 25 let a za tu dobu zde stihl vybudovat více než devadesát prodejen. To z něj činí jednoho z největších hráčů v segmentu módy, čemuž odpovídají také tržby, jež dosáhly 1,1 miliardy korun.
Jak informoval časopis Forbes, obchody Orsay se již brzy zavřou. Respektive je tu ještě šance, že je převezme někdo jiný, ale to už bude pod jinou značkou. Nedá se přitom očekávat, že by si některý z konkurentů pod sebe vzal všechny obchody. Některé jsou na více, jiné na méně lukrativních místech.
Problémy po celém světě
Pokud se ale nenajde kupec, dojde jednoduše k tomu, že Orsay vstoupí do insolvence. V případě slovenských prodejen přitom čas pro prodej vyprší do konce května, u českých potom do konce června.
Orsay se do potíží dostal globálně, na což potom navazují lokální problémy. Koncem dubna například do insolvence vstoupila rakouská část, která nasekala dluhy v přepočtu za 400 milionů korun.
Historie značky Orsay se začala psát v roce 1977. Vlastní ji francouzská rodina Mulliezových, která ovládá také další významné obchodní řetězce, zejména potom Decathlon nebo Pimkie.
Foto: Shutterstock