Některé věci se v České republice vůbec nevyvíjejí správným směrem. Zatímco v normální společnosti by měl svobodný tisk nadmíru prosperovat, u nás to s ním jde od devíti k pěti. Velké noviny si rozebrali magnáti a píší si v nich, co se jim zrovna zamane.
Končí to nepěkně
Když už se přitom objeví noviny, které si lidé skutečně prokazatelně oblíbí a čtou je ve velkém, tak znenadání končí. Přesně to se teď stalo se zpravodajským týdeníkem 5plus2, který chodil zdarma do schránek lidem po celé České republice.
Právě v tom spočívala jeho obliba. Běžné noviny jsou dnes totiž velmi drahé a stojí často 30 Kč každý den. To si jen tak někdo dovolit nemůže. Pokud vám ale jednou za týden přijdou do schránky noviny, které obsáhnou to nejdůležitější, co se v posledních pár dnech stalo, vezmete jimi zavděk.
Jeden čas se týdeník 5plus2 tisk v nákladu téměř milionu kusů, což bylo nebývalé. Žádný jiný plátek neměl tolik, což platilo i o současné době, kdy náklad přeci jen klesl někam k 500 tisícům. Ovšem poté, co vydavatelství Mafra změnilo majitele, rozhodl se tento vydávání z nějakého důvodu zastavit.
“Současná ekonomická situace, včetně cen energií a papíru, bohužel nedala vydavatelství Mafra jinou možnost,” napsal v úvodníku posledního čísla šéfredaktor Petr Škarda. Ten takto uzavřel historii titulu, který vycházel už od roku 2012. Další vydání už ale bohužel nepřidá.
Zadarmo to už nebude
Poslední naděje spočívala v tom, že noviny převezme jiné vydavatelství. Dokonce to chvíli vypadalo, že by se jich mohla chopit společnost A 11 vydávající konkurenční Náš Region, která v poslední době velmi rychle expanduje, ale nakonec obchod nedopadl. A proto nastal velmi trpký konec.
Čtěte také: Česká televize je v koncích. Do Česka přišla nová televize zdarma, na kterou budou koukat všichni
Zdá se ostatně, že doba bezplatného zpravodajství nenávratně končí. Pakliže jste byli zvyklí informace konzumovat právě v podobě novin zdarma, potom vězte, že papír je dnes mimořádně drahý a nahnuté to mají i ostatní. Třeba takové Metro, které vydává rovněž koncern Mafra, jenž podle všeho aktuálně významně škrtá nákladové položky.
Foto: Shutterstock