Důchodci dnes nemají na růžích ustláno. Chystají se na ně totiž nejrůznější změny, které pro ně budou představovat významnou výzvu. A nejde přitom jen o důchodovou reformu, která je před schválením. Nové budou i podmínky pro vydávání řidičských průkazů seniorům a nakonec se do nich pouští i velké soukromé instituce.
Máte novou povinnost
Jak se zdá, české banky už příliš nechtějí udržovat drahé pobočky, případně telefonické služby. Zkrátka se snaží odbourávat všechno, co není automatizované, obzvlášť když k tomu poskytují alternativu v podobě internetového a mobilního bankovnictví, kde si vše můžete nastavit.
Jenže co je skvělé pro člověka v nízkém a středním věku, může být pro důchodce doslova noční můrou. Je to zkrátka tak, že lidé v pokročilém věku už se nechtějí učit novým věcem, případně v ně nemají žádnou důvěru. Když se to navíc spojí s jejich účtem s celoživotními úsporami, může to být problém.
Například Komerční banka teď po všech klientech vyžaduje, aby si zřídili minimálně internetové bankovnictví, jinak jim přestane poskytovat služby. Dnes navíc platí, že pokud ovládáte své účty přes internet, budete potřebovat i chytrý mobilní telefon s aplikací k potvrzování transakcí. Jinak vám banky budou účtovat poplatky za potvrzovací SMS.
“Uháníte několik měsíců mého otce – důchodce, že si bezpodmínečně musí udělat internetové bankovnictví, že jinak už nebude mít možnost manipulovat se svým účtem,” uvedla na sociálních sítích dcera jednoho z nespokojených klientů Komerční banky.
Proč to dělají?
Je jasné, že se banky pokoušejí získat pro internetové bankovnictví všechny své klienty, jelikož je to pro ně výhodné. Na druhé straně, tímto způsobem je do dané věci nutit, to nepůsobí zrovna vhodně. Měla by být zachována určitá alternativa, zejména potom u těchto velkých bankovních domů, kde má historicky účty celá řada seniorů.
To ovšem zdaleka není všechno. Když tedy daný klient svolil a rozhodl se navštívit pobočku, aby mu vše nastavili, tak se nestačil divit. “Dnes byl potřetí na pobočce zprovoznit s vámi tu vaši slavnou aplikaci a opět jste to nedokázali,” konstatovala za svého otce dotyčná ve své stížnosti.
A co má tedy klient v takovém případě dělat? Prý ať si zavolá za měsíc, že už by to mohlo fungovat. Bude tedy muset opět vážit cestu na pobočku, ovšem bez jakékoliv záruky, že tentokrát už se to povede.
Foto: Shutterstock
Snažíte se z důchodců udělat blbce a rozdmýcháváte generační problémy.
Že se nestydíte.
FIO banka ma porad sms zdarma
No.Zajdu se na to zeptat.Pokud je to pravda je to od té banky svinstvo.Nic takového zřizovat nebudu a nebudu se ničemu učit.Nemám k tomu žádnou důvěru.Jinak ruším účet prachy dám do matrace a pro důchod budu chodit na poštu. Jak za našich dědů.
Anička trochu víc zahulila 😂