V České republice začal v nedávné době působit velmi zvláštní internetový obchod, který si podle všeho získal značnou oblibu. A to především díky masivní reklamní kampani, kterou rozjel na sociálních sítích a která podle všeho skutečně funguje. Celé je to ale jedna velká habaďura, jejímž cílem je obrat české zákazníky o co možná nejvíce peněz. A to se bohužel daří.
Prý ruší obchod
Možná už jste na reklamu tohoto obchodu narazili i vy. “Dnes s lítostí oznamujeme uzavření obchodu. Po celá léta jsme s manželem sloužili této úžasné komunitě vysoce kvalitními oděvy a výjimečnými službami. Ale jak se říká, „všechno má začátek a konec,” uvádí se například v jednom z inzerátů na obchod Amálie Praha.
Už první řádky vás přimějí k tomu, abyste si příběh o rodinné firmě, která se dostala do problémů, a proto vyprodává sklad se špičkovými kousky za zlomek ceny, přečetli. Jednoduše proto, že podobné formy podvodů tu jsou poměrně nové, jakkoliv jde pouze o jinou variaci starých dobrých sloganů typu “likvidace skladu, všechno musí pryč”.
V tomto případě ale vše vypadá na první pohled velmi osobně a člověk přinejmenším na odkaz klikne. Následně se dostane do obchodu, který na první pohled působí solidně a kde jsou skutečně věci, jako jsou například saka, košile, šaty, svetry nebo kalhoty, jež by teoreticky šlo nazvat draze působícími.
Velkolepé nabídky
Je tu třeba takzvaný žakárový pletený svetr Remy Doir, který působí na fotografii luxusně. Původně měl stát více než 4 tisíce korun a aktuálně je k mání za 1222,99 Kč. To vypadá, jako byste ho mohli mít vlastně skoro zadarmo.
Bohužel, reálně nejde o žádnou končící rodinnou firmu, nýbrž šibaly působící až z Číny, kteří podobné obchody provozují po celé Evropě. Tomu pochopitelně odpovídá i kvalita. Ve skutečnosti tak za daný svetr ještě hodně přeplácíte, jelikož k tomu na fotografii má hodně daleko a jde o to nejlevnější, co si můžete koupit třeba i na Aliexpressu maximálně za pár stovek.
Čtěte také: Velký obchodní řetězec v Česku náhle zlevní všechno zboží. Ale jen pro důchodce. Co to má být?
Přitom stačí si webové stránky pořádně projít. Rychle totiž zjistíte, že jsou zde podivné obchodní podmínky, neexistuje žádné české sídlo či podpora a firma sídlí kdesi v Hong Kongu. Také reklamní texty jsou nedotažené a zjevně tvořené s pomocí překladače, přičemž často nedávají smysl. A aby toho nebylo málo, tato nebohá krachující česká rodinná firmička aktuálně spustila masivní akci Black Friday se zvláštním podtitulem “Nabídky jsou nyní v provozu”.
Foto: Shutterstock
A co to je za E shop?
Všichni v ČR obírají zákazníky a nejvíc stát