Není zřejmě žádná jiná země, ve které by byly slevové akce tak oblíbené a natolik klíčové, jako je právě Česká republika. Lidé tu jednoduše milují letáky, ve kterých si mohou kroužkovat to nejvíce zlevněné zboží, a následně s gustem obíhají jeden obchod za druhým. Honba za slevami se zde stala něčím jako národním sportem.
Slevy se už vyčerpaly
Zdá se však, že tento fenomén má poněkud na mále. Některé obchody například končí s tištěnými letáky, kterých jsme ještě nedávno měli doslova plné schránky. Schválně se ale podívejte teď. Moc už jich nechodí a ustupují od nich i ti největší hráči. Například Tesco oznámilo, že se zákazníky bude už komunikovat jen přes aplikaci a web.
Jde o jakýsi předstupeň toho, k čemu se v České republice neodvratně schyluje. Plošné slevové akce budou ustupovat do pozadí a naopak by se měly uplatňovat nové moderní koncepty, kdy jsou nejrůznější výhody personalizované na míru jednotlivým zákazníkům.
Oblíbený obchodní řetězec Makro teď oznámil, že změní strategii. Rovněž přestává s tiskem letáků a navíc doopravdy omezí akční nabídky. Svým způsobem přiznává, že ty jsou něčím vykoupeny. Zároveň totiž říká, že se zaměří na ceny, které budou dlouhodobě nízké a nebudou tak výhodné pouze v akcích.
Může to být výhoda
To je ostatně model, který dlouhodobě funguje v okolních zemích. Právě tam přitom Češi vyjíždějí, aby si mohli nakoupit levné potraviny. Je to paradox. Nikde jinde není tolik slev, ale ve skutečnosti nakupujeme dráže než v Polsku nebo Německu. Bereme tedy průměrný nákup. Pakliže se někdo soustředí výhradně na nakupování v akcích, je možné, že skutečně ušetří. Obíháním několika obchodů a neustálým sledováním ceny produktů ale ztrácí drahocenný čas.
Podle průzkumů nakoupí Češi až 60 % produktů v akci, což je obrovské číslo. Jak se ale v poslední době ukazuje, akční cena v Česku znamená v jiné zemi standardní. Také u nás by se tedy mohl prosadit trend, kdy standardní cenová hladina bude nižší a nikoliv vyšponovaná kvůli tomu, aby se z ní daly poskytovat padesátiprocentní slevy.
Foto: Shutterstock
no to je neštěstí, velkoobchod, kam běžní zákazníci nemají přístup mění přístup. kdo si toho všimne?
Vapada to, ze tady delaj reklamu Kauflandu
O to víc budou brát lidé útokem obchody v Polsku,Německu,Rakousku.
Slevové akce, jsou všude po zemích.
Chraňme naše lesy. Plně bych tento plán podpořila. Bez hromad letáků se tady žilo už dřív. Tedy nic nového.
O co jde? Nebudou slevy, nebudou nákupy. Podívejme se do malých obchodů. Ceny nižší než v supermarketech. Kromě ťamanů. Ty to nakupují v supermarketech.
Ťamani jsou všude. Jezděj i do Lipenců do Racia a tam pro ně mají nákupní vozíky veliký jak malý auto, že za ním Ťaman není ani vidět.
Přesně tak
Je to všechno tak, jak píšete, a ještě víc. Ať jdou s tím vším do ha-jzle. Jen všichni v Č. R. Provokují lidi naší země. Copak bude pokračovat!? A vlád je vysmátá, za ten měsíc platu, no a ještě ty super odměny.
Nevypadate jako clovek naší země