Velký český obchodní řetězec prý účtuje jiné ceny, než uvádí na cenovkách. Lidé se bouří

Ceny potravin v obchodních řetězcích jsou momentálně velkým tématem. Jsou jednoznačně přemrštěné, o tom už nemůže být diskuze. Jedna věc je ale ceny jasně deklarovat, byť vysoké a ta druhá potom uvádět zákazníky v omyl. V českých obchodních řetězcích to bohužel není výjimkou, ať už jde o chybu či záměr.

Co se to děje?

Pravdou je, že spousta produktů se prodá ve slevových akcích. Možná byste ale byli překvapeni, kdybyste si účet po nákupu skutečně bedlivě zkontrolovali, zda bylo vše zaúčtováno právě za tyto zlevněné ceny. Bohužel se ukazuje, že tomu tak často není.

Řada zákazníků se v minulých týdnech obořila na obchodní řetězec Penny Market, který podle nich uváděl nepravdivé ceny na regále. “Dnes cena za kuře na regálu 69,90 Kč, cena na kuřeti 69,90 Kč, na váhu 89 korun cena na kase 114 korun. Při dotazu proč? Jsem dostal přednášku o tom že je to jen nejnižší cena ale za tu se to prý neprodává a jiné bláboly. Raději jsem odešel abych náhodou něco upřímného neřekl. Vaše slevy jsou jen na papíře všiml jsem si jen náhodou ale kolik lidí,” napsal v diskuzi na sociální síti Zbyněk Chopper.

Penny Market zákazníkovi odpověděl poněkud zvláštně, že šlo zřejmě o cenu za kilogram. To ho však neuspokojilo, protože v dotazu uváděl, že konečná cena měla být 89 korun, avšak účtováno bylo 114 korun. Příště prý půjde raději na Českou obchodní inspekci.

Foto: Shutterstock

Nesouhlasí to

Cena však v Penny neseděla ani u toaletního papíru. Někteří zákazníci si stěžovali, že v letáku byl uveden za cenu 11,90 korun, ovšem účtován byl za 19,90 korun, což je významný rozdíl. Tuto situaci raději pracovníci Penny Marketu řešili s nespokojenými zákazníky soukromě.

Přisadila si také zákaznice Eva Průchová, která si prý v Kauflandu pořídila nový kastrol. Ten měl stát 230 korun, ale co se nestalo. Na kase projel s cenou 539 korun. Když se žena ozvala, prodavačka se jí beze všeho zeptala, kolik by teda za hrnec zaplatila. Když dotyčná řekla, že tolik, co je uvedeno na regálu, byl jí rozdíl navrácen. Pokud by si toho ale nevšimla, zaplatila by o 310 korun více.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Navrátil
Martin Navrátil
1 rok

Taky se mi to stalo, upozorňoval jsem je, že tam mají jinou cenovku. Šéfová z penny vůbec nechtěla diskutovat o tom, aby mi vrátili rozdíl.