Velký obchodní řetězec náhle prudce zlevnil potraviny. Ušetříte 30 % na každém nákupu. No konečně

Češi už mají doslova plné zuby zdražování. Už nechtějí chodit do obchodů v obavách, čeho všeho ceny zase narostly a co už si tentokrát nebudou moci dovolit. Loňský rok byl v tomto ohledu skutečně brutální a přinesl domácnostem velké problémy.

Věci se zlepšují

Jak se teď ukazuje, taková míra zdražení pravděpodobně nebyla ani nutná. Jak upozorňuje například Agrární komora České republiky, obchodní řetězce navýšily ceny výrobků nadměrně, aby si zvětšily marže. Dokonce si zřejmě spočítaly, že se jim vyplatí prodat méně zboží za vyšší cenu.

Lidé však postupně ve větší míře nacházeli způsoby, jak vysoké ceny potravin v obchodních řetězcích obejít. Objevila se například zcela nová skupina obchodů specializujících se na zlevněné zboží, jež si v krizi získaly velkou popularitu. Mnozí potom začali vyrážet do příhraničí do Polska či Německa, kde nakoupili výrazně levněji.

Některé české řetězce už proto začaly reagovat a snaží se zákazníky přilákat zpátky. Jedním z nich je Tesco, které je teď hodně aktivní se svou klubovou kartou Clubcard. Na tu totiž zákazníkům nabízí skutečně zajímavé ceny mnoha potravin a dalších výrobků. Na klubový program spoléhá dokonce do takové míry, že opouští distribuci papírových letáků.

Foto: Shutterstock

To se opravdu vyplatí

Dnes už je velký rozdíl, když v Tescu nakupujete s klubovou kartou nebo bez ní. Pakliže ji nemáte, budete platit v podstatě běžné, tedy poměrně vysoké ceny. Pokud si ovšem kartičku aktivujete, na každém nákupu ušetříte v průměru 30 %. Pakliže se zaměříte pouze na koupi zlevněného zboží, může to být ještě více.

Je přitom skutečně zajímavé, že řada lidí při placení na dotaz prodavačky říká, že klubovou kartu nemá ani ji nechce. Platí přitom třeba 1500 Kč. Pokud by si kartičku na místě zřídili, už na tom jednom nákupu by ušetřili skoro pětistovku.

Na druhou stranu je otázka, zda by nebylo možné tyto ceny nabídnout opravdu každému. Tedy aby nebyly vázány pouze na klubový program. Takto totiž vznikají dvě kategorie zákazníků, což nemusí působit dobře.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel
Pavel
1 rok

Však jo tady ta vláda hlupáků mají platy na to aby nakupovali tady ale spousta jiných lidí kteří vědí že je to levnější jinde než v ČR tak si zajedu a ta banda hlupáků si můžou tady žrát prošlé neprodané předražené žrádlo sama!!