Na nejrůznější slevové akce už jsme v České republice velmi zvyklí. Mnozí ostatně nenakupují za standardní ceny, ale veškeré zboží vyhledávají až poté, co je jeho cena dočasně snížena o desítky procent. Je to až určitý nešvar tuzemského trhu, protože dle odborníků dochází k tomu, že jsou nadsazovány standardní ceny, aby se z nich potom dalo hodně slevovat.
Hodně ušetříte
Jedním z obchodních řetězců, který se akce snaží pojímat přeci jen trochu jinak, je Lidl. Ten kromě tradičních slev každý týden nabízí také různé tematické týdny, ať už jde například o výlet do francouzských, italských či řeckých produktů nebo třeba možnost zakoupit si retro výrobky, jak jsme je znali z minulých dob.
Pravdou ale je, že tyto akce už jsou přeci jen trochu okoukané a neustále se opakují. Proto hodně překvapilo, když Lidl znenadání oznámil zcela odlišný typ slev.
Rozhodl se totiž, že plošně zlevní hned několik významných kategorií produktů, ať už jde o zeleninu, pečivo, vejce nebo ovoce. Mezi 9. a 15. říjnem tak budou k mání se slevou 10 %. Ta se přitom bude vztahovat i na aktuálně akční zboží, takže slevy bude možné kombinovat.
Není to pro každého
Má to ale háček. Slevu nebudou moci využít všichni, nýbrž pouze senioři starší 65 let. U kasy tak bude docházet k opravdu kuriózním situacím. Zatímco dosud museli občanské průkazy ukazovat zejména mladí, když si kupovali alkohol, teď je budou vytahovat důchodci, aby si prodavačky mohli ověřit jejich věk.
Samotný řetězec přiznává, že tímto reaguje hned na několik aktuálních společensko-ekonomických fenoménů. V první řadě je tu stále vysoká inflace, a tímto způsobem chce Lidl důchodcům trochu ulevit.
Sám si ovšem sype popel na hlavu také v tom smyslu, že v poslední době hodně různých akcí a slev navázal na svou mobilní aplikaci, kterou přitom důchodci často neumí pořádně používat. Různé výhody jim proto unikají, což se jim nelíbí. Tato akce by jim to tedy měla alespoň trochu kompenzovat. Dá se přitom očekávat, že bude mít velký úspěch.
Foto: Shutterstock
Neumím si představit, jak to bude vedeni Lidl kontrolovat. Pokladní si může zavolat kamarádky, které nejsou seniorkami, ony naoko vytáhnou OP, dostanou slevu……., kdo toto ošetří, aby nedošlo k podvodům? Uvědomuje si toto Lidl?
Jak se v článku píše standardní ceny jsou přestřelené a slevy nadužívané. Cena ve slevě odpovídá ceně, která by byla obvyklá. Za standardní ceny se prodají max nižší desítky procent. Takže začarovaný kruh resp. spirála. Celkově situace v Česku pripomíná oligopol. Půjde nějaký maloobchodní řetězec cestou Makra? Tedy očekávatelných cen pro zákazníky, snížení nákladů za letáky a zjednodušení pro všechny? Ono by to bylo příliš nudné…
Nesmysl. 10% je akorát reklama, prakticky smysl to nema