Málokdy narazíte na skutečně nepříjemnou letušku. Ačkoliv už to není taková sláva jako dříve, také dnes se snaží ve všem vyhovět a být velmi usměvavé a příjemné, jakkoliv se chováte odrzle. Pravdou ale je, že nejde o nic jiného než přetvářku, jelikož to mají nařízené od svého zaměstnavatele, tedy leteckých společností.
Zmlsaní cestující
Primární totiž je, aby na palubě vládla příjemná atmosféra. Letušky proto jakoukoliv hrozící eskalaci raději utnou v zárodku. V duchu si však o cestujících myslí samozřejmě své. Češi přitom vůbec nepatří mezi oblíbené pasažéry v letadlech, jelikož jim reálně příliš nedochází, za co si zaplatili.
V tomto odvedly medvědí službu současným leteckým společnostem ty dřívější, jako byly ČSA před deseti patnácti lety nebo Fischer. Ty totiž nabízely špičkový servis, a to na světové úrovni. Lidé se tam ale namlsali, a když to teď nedostávají jsou nespokojení.
“S Čechy létám mimořádně nerada. Přijde mi, že jsou neomalení a pořád trvají na tom, že chtějí jídlo a pití zadarmo. My ho ale na palubě standardně prodáváme,” líčí letuška Eliška, která létala s českými i zahraničními leteckými společnostmi.
Jsou pak nepříjemní
“Když letíme s českým charterem, který veze klasické dovolenkáře, neděláme nic jiného, než že lidem říkáme, že si občerstvení musí koupit. Jakmile se to dozví, jsou často hrubí a dožadují se svého,” říká letuška. Ta se přitom jen chová podle toho, jaké jsou podmínky daného přepravce.
A dnes, pokud neletíte se skutečně luxusními aerolinkami, je běžné, že v ceně letenky je pouze samotná doprava. Někdy si musíte připlácet i za samotná zavazadla, natožpak za jídlo. Jeho cena na palubě přitom obvykle není nijak dramaticky vysoká. Za bagetu a pití zaplatíte kolem dvou tří stovek. Pokud byste si to připočetli k letence, zjistíte, že to není žádná velká ztráta. Cestování si tak ale velmi zpříjemníte.
Čtěte také: Zloději v Česku mají nový fígl, jak vás vybrat. Když na dveřích objevíte tohle, už se na vás chystají
Na druhou stranu je pravda, že pokud to mají čeští dovolenkáři v takové oblibě, mohly by se cestovní kanceláře dohodnout s aerolinkou Smartwings, která jim obvykle zajišťuje charterovou dopravu do destinací, aby lidem jídlo na palubě dala. Zájezd by to pochopitelně prodražilo, ale to by zákazníci už neviděli, a tak by možná byli spokojenější.
Foto: Shutterstock
Čím je vzácná? jak mám poznat je je tam chyba,?podle čeho?
Milá letuško Eliško, nemám rád letušky,které mají pocit ,že když jsou letušky jsou něco víc než servírky v restauraci. Problém je ,že když létáte s Emirets nebo Turkisch erlains ,tak tam je běžné ,že jídlo a pití máte započítané v letence a mnohdy je ta letenka levnější než u charterových letů. A to i přesto,že letíte pouze dvě hodiny a dokonce nemusíte ani platit za zavazadlo. Doba se po covidu změnila vše je dražší a mnohem horší jak kvalita služeb ,tak kvalita potravin. Všude čtu jak jsou ti češi hrozní ,ale němci jsou ve svéch chování daleko horší a nikde… Číst vice »
Souhlasím s vámi, každý si ztěžuje na Čechy, ale když potřebuji tak jim pomůžou jen ČEŠI