Ne všechny trendy se lidem zrovna zamlouvají, obzvlášť pokud se jim sahá na jejich oblíbené činnosti a rutiny. Mnozí si například každý týden velmi rádi listovali papírovými letáky, které jim po štosech chodily z každého obchodu.
Tady už si nevyberete
Možná jste si ale v poslední době všimli, že počet letáků postupně slábne. Řada obchodů od nich totiž ustupuje, a to velmi razantním způsobem. Jednoduše je najednou přestane vydávat. Pokud se ale někdo zatím držel, byly to velké obchodní řetězce s potravinami, pro které jsou letáky stále velmi důležité.
Ale i to se zřejmě mění. Jak oznámil obchodní řetězec Tesco, letáky už jsou pro něj minulostí a s jejich masovým šířením končí. Namísto toho se bude soustředit na svůj úspěšný projekt klubové karty Clubcard, která je jednou z nejrozšířenějších v České republice. Společnosti mimo jiné umožňuje cílit slevy přímo na jednotlivé zákazníky podle jejich zájmů.
Tesco se pochopitelně zahaluje do frází o tom, jak chce šetřit životní prostředí a přispět k udržitelnosti. Nelze však nevidět ani finanční benefity takového kroku. V poslední době totiž významně stouply náklady na papír, dopravu i distribuci letáků. Ačkoliv tak jsou stále silným reklamním nosičem, přestávaly se vyplácet.
Stopka pro zákazníky
Toto rozhodnutí však někteří zákazníci Tescu nedarují. “Je to pravda, jejich letáky už mi nějakou dobu nechodí a popravdě mě to docela štve. Byla jsem zvyklá si je pečlivě pročítat a vybírat si zlevněné produkty,” říká paní Hana v jedné z pražských prodejen tohoto obchodního řetězce. “Teď vůbec nemám přehled. Co je zlevněné se dozvím až v obchodu a spoustu toho přehlédnu.“
Klubovou kartu sice vlastní, protože je na její předložení navázána řada atraktivních slev, ovšem už nedisponuje chytrým telefonem, aby si mohla prohlédnout digitální leták nebo nabídku akcí v aplikaci.
Je samozřejmě otázkou, jak se takto významný krok projeví. Není vyloučeno, že některé skupiny obyvatelstva, například důchodci, kteří byli letáky zvyklí, půjdou jednoduše tam, odkud jim papírovou nabídku budou nadále posílat.
Foto: Shutterstock
Hlavne teď mají mlíko za ³0 kč. Proč vsechno zdražilo??? Budu po mnoha letech jit ke konkurenci!!!
Bohužel i já jsem už přestal tento supermarket u nás navštěvovat. Maximálně
jednou za měsíc se v něm zastavím. A jak jsem zjistil proti jiným měsícům se počet zákazníků o hodně snížil. Jen tak dál. I Kaufland pochopil, že bez papírových letáků přijde o zákazníky. Hlavně ty starší.
Já bych ty letáky zrušil všude
Je to jen dobře, ještě by se měli přidat i ostatní obchody, skoro obden ze schránky vyhazuji letáky. Jako sbírat letáky a hledat kde mám něco o korunu levnější? Škoda papíru.
Navíc se ty letáky nedají použít ani na podpal a nač mi bude něco o pár korun levnější, když to vyhodím za benzín?
Tohle vážně nechápu. Pro orientaci v akční nabídce je pro mě leták zásadní věc. Ušetří se trocha papíru, ale já zaplatím podstatně víc za nákup, protože o akcích nebudu vědět.
Nákup v tescu naposledy před cca 5 lety – nemám zájem.
Když už musím do marketu tak do globusu nebo do makra – ale to jen výjimečně a ty jejich slavné slevy mě nechávají v klidu…
Já tam chodit budu ty slevy club Card jsou až 60 procentní.
Jako zákazník TESCO nezurim. Leták si klidně prohlédnu online a nákup nachystám.
Leták nepotřebuji. Stáčí počítač ve kterém mám nainstalovaný web Kupi kde se mě zobrazí letáky i porovnání cen jednotlivého zboží
Ano, tam se vás (spíš jste asi myslel, že vám) zobrazí. Akorát se spoustou externích reklam. V aplikaci pro telefon je to přehlednější a pohodlnější bez reklam.