Kdo by se snad domníval, že práce zaměstnance supermarketu není vůbec složitá a zastal by ji kdokoliv, měl by se zamyslet podruhé. Naopak se ukazuje, že jde o náročnou práci, kterou už zdaleka nechce nebo nemůže vykonávat každý. O tom ostatně svědčí i neustále rostoucí mzdy prodavaček a prodavačů, nad nimiž se mnozí podivují.
Málokdo si dokáže představit, co tato práce skutečně obnáší. Zejména potom z hlediska jednání se zákazníky, kteří mají nejrůznější přání, ale také připomínky. Ne vždy jsou zrovna na místě a patřičné. Promluvil o nich zaměstnanec obchodního řetězce Tesco.
Problém s otevíráním
Děje se to prakticky u každého frekventovanějšího obchodu a je to vlastně docela zvláštní. Ještě před otevřením se u něj srotí hlouček zákazníků, kteří by se do něj rádi dostali s předstihem, tedy před oficiální otevírací dobou. Mnozí skenují zaměstnance pohledem, další dokonce ťukají na dveře, ale jsou ignorováni. Řada lidí má zkrátka pocit, že si ráno lépe vybere, protože jsou regály plné. Jenže to opravdu není možné. Každý větší obchod otevře až když se dosáhne toho správného času.
Otázky na věk
Mnozí zákazníci mají pocit, že prodavač musí správně odhadnout jejich věk. Ale to není jeho povinností ani specializací. Pakliže má tedy povinnost, zda jste dosáhli plnoletosti pokud si kupujete alkohol, jednoduše se prokažte nějakým průkazem a nemějte zbytečné komentáře. Věřte, že pokladní takových za den slyší desítky a není na ně zvědavý. Naopak, můžete být potěšeni, že vás někdo považuje za mladší, než ve skutečnosti jste.
Taška stojí peníze
Lidé mají stále dojem, že když v obchodě udělají velký nákup a nechají tam pro ně značnou částku, měli by dostat něco zadarmo. A tím nejmenším je třeba taková taška. Mnozí jsou pak naštvaní, když jim ji prodavačka stejně naúčtuje. Jenže to není žádná její volba. Jde jednoduše o zboží, které musí naskenovat a prodat. Nemá tedy cenu se s ní dohadovat, obzvlášť když na celkové útratě jde stejně o zanedbatelnou částku.
Hlášky ve frontě
Stává se to snad každý den v každém obchodě. Občas dojde k situaci, kdy přijde více lidí a kasy přestanou nápor plynule zvládat. Vytvoří se větší fronty a zákazníci v nich čekající začnou být nervózní. U mnoha z nich to potom vede k tomu, že si začnou hlasitě stěžovat a vykřikovat různé hlášky a narážky směrem k pokladním, které přitom už tak neví, kde jim hlava stojí. Různé zmínky o tom, že jsou pomalé opravdu ničemu nepřispívají a navíc zhoršují atmosféru v celém davu.
Foto: Shutterstock