Zásilkovna má potíže. Doručení trvá dlouho, některé balíky se ztrácejí

Zatímco donedávna bylo dobrým zvykem kritizovat Českou poštu v porovnání s jinými dopravci a zásilkovými službami, teď mnozí svá slova berou raději zpět a navíc berou službou státní firmy zavděk. Už totiž jasně vidí, že provozovat podobné služby není jen tak. Na své limity letos ve velkém narážejí i soukromníci.

Lidé už zuří

Na internetu se to jen hemží kritikou Zásilkovny, která už raději zrušila možnost vkládat recenze na sociální sítě nebo Google, protože byly takřka všechny negativní. Lidé začínají být ze služeb této kdysi oblíbené společnosti už skutečně zoufalí a mají pochybnosti o tom, zda jim jejich balíky do Vánoc vůbec dorazí.

Například podnikatel Tomáš Pfeffer na svém facebookovém profilu naznačil, že Zásilkovna používá praktiky na hranici podvodu. “Mnoho dní zadržují zásilky na přepravních uzlech, nelze je kontaktovat, neposkytují relevantní odpovědi, nedoručují, nemají kapacity. Přesto váš balík naberou a pak kličkují sem a tam, aby odůvodnili zdržení,” píše Pfeffer. “Napíšou třeba, že adresa není v pořádku, ale ta je správně. Když ji identicky přepíšete do opravného políčka, funguje. Nebo zásilku naberou, slibují vám doručení, ale na poslední chvíli napíšou, že překročila váhu a vracejí jí odesílateli (Amazon).

Společným jmenovatelem všech stěžovatelů je skutečnost, že Zásilkovna velmi zvláštně komunikuje. Na začátku celého procesu se zdá, že je vše v pořádku, ovšem pak se začnou objevovat nejrůznější komplikace, které jakoby brání doručení. Podle řady zákazníků jsou to ale jen výmluvy, protože dopravce ve skutečnosti vůbec nestíhá.

Foto: Shutterstock

Není dovolání

Standardně prý zásilky končí tam, kde vůbec neměly. Dopravce podle některých nezazvoní ani nezavolá na cílové adrese, načež potom přijde zpráva, že balíček skončil zpět v depu, případně na nějakém vzdáleném výdejním místě. Komunikace s operátory je složitá, případně vůbec nemožná. Problémy se zásilkami prakticky nelze řešit a někdy je třeba i týdny čekat, zda náhodou někde vyplavou.

Zásilkovna se v minulých letech vyprofilovala jako silná konkurence České pošty. Internetové obchody standardně nabízejí doručení právě přes tuto službu a zákazníci byli dlouho spokojení. Zakladatelka firmy se dokonce stala podnikatelkou roku.

Vyjádření Zásilkovny

V současné době zpracováváme až trojnásobné množství zásilek ve srovnání s běžným obdobím roku. I v rámci těchto vysokých čísel je od začátku listopadu až ke dnešnímu dni je kvalita doručení do druhého dne více než 91 %.

Co se týká ztracených zásilek, jejich podíl je u nás dlouhodobě velmi nízký, z celkového počtu přepravených zásilek je počet ztracených zásilek výrazně pod jedním procentem (jsou to desetitisíciny procenta). Děláme vše pro to, aby takových situací bylo v sezóně i mimo ni co nejméně.

Bohužel v současné době, kdy přepravujeme rekordní čísla přepravených zásilek a jsme v samotném vrcholu předvánočního nakupování, může v procesu doručování zásilek docházet ke zpoždění. V takovém případě děláme maximum proto, aby byl zákazník o stavu své zásilky včas a správně informován a aby byla zásilka doručena v co nejkratším termínu. Rozumíme tomu, že vzhledem k počtu zásilek, které aktuálně přepravujeme i zpoždění několika procent z nich představuje významný počet čekajících zákazníků.

Případy zpožděných zásilek, přesměrovaných zásilek apod. řeší náš Zákaznický servis. Ten v současné době vyřídí 25 tisíc hovorů týdně, průměrná doba na emailové odpovědi je v současné době do jednoho dne, doba čekání v telefonické komunikaci je v celodenním průměru 80 sekund. Taková čísla jsou vzhledem k obvyklým průměrům na trhu velmi vysoká.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
42 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Stanislava
Stanislava
1 rok

Já osobně se Zásilkovou žádný problém nemám.Jsem sní spokojená víc jak s Českou poštou. V dnešní době je to hodně o lidech.Pokud narazíte na vola, je lepší se mu vyhnout.

Tina
Tina
1 rok

Zásilkovnu využívám velmi často i teď před Vánoci a zatím teda nikdy nebyl problém .Jen jednou kdy místo boxu jsem musela na výdejní místo,ale jen z důvodu, že obsah zabalili do obří krabice(stačila poloviční)která se tam nevlezla.I nadále budu této služby využívat.orijde mi že článek byl napsán na vyžádání konkurence

William
William
1 rok

Odeslal jsem už přes 100 balíků. Balíček vždy došel 2 nebo maximálně 3 dny od odeslání i teď před Vánocema. Takže opravdu nechápu, kde lidi berou ty problémy. Pokud nedodržuji určitá pravidla jako váha, rozměry nebo také zpusob jakym byl balíček zabalen, tak je to jejich chyba.

Kristýna
Kristýna
1 rok

Zrovna sme tohle řešily, včera měly doručovat balík, kouká na trasování a zásilka se vrací zpět odesílat z důvodu nezastihnuti adresáta. Včera i předevčírem byl celý den doma, nepřišla mu žádná sms ani nikdo nevolal. Voláme na zasilkovnu a tam řekly, že byla systémem vygenerována špatná adresa 😡
Na otázku kdo bude platit další doručování mi paní řekla, že to je na domluvě s odesilatelem😡

Tom
Tom
1 rok
Reply to  Kristýna

Komu jste platila za odeslání zásilky? Odesílateli. Takže tam právě musíte reklamovat… 🙂

Kristýna
Kristýna
1 rok
Reply to  Tom

Odesílatel v ničem nepochybil, v zasilkovne se vymlouvaly, že nebyla zadaná ulice, ale na naší malé vesnici žádná ulice prostě není, takže tam bylo napsané jen název vesnice, číslo popisné a PSČ. Běžně takhle píšu adresu a nikdy s tím problém nebyl.

Andy
Andy
1 rok

Já problémy nemám balíčky chodí v pořádku a to objednávám často.Nestalo se mi že by balíček nedošel.

Bohumila
Bohumila
1 rok

To se mi stalo zatím jen jednou,před1,5 rokem jsem si objednala pračku a jelikož jsem v době doručení jsem nebyla doma,oznámila kdy by to bylo možné.Bohužel trefila jsem špatného člověka,který to neakceptoval a díky tomu s to řešila 3 dny s jiným,který byl opak.Jinak si na zásilkovnu nemohu stěžovat.

Lenka
Lenka
1 rok
Reply to  Bohumila

Zásilkovna a pračka? To jste si asi popletla dopravce. Zásilkovna tak velké zásilky nebere. Já jsem s ní spokojená. Koupila jsem mixér na bazaru, paní mi ho předevčírem poslala a včera večer byl tady. Tak nevím. Louny / Brněnec….

Pavel
Pavel
1 rok

Česká pošta největší netáhla že všech!!!!

Milena
Milena
1 rok
Reply to  Pavel

No, tak u nas naopak- jezdi presne podle domluvy, v uvedenou hodinu..A maji toho opravdu hodne. Využívám kuryrni sluzby nejmene jednou tydne, takze mam srovnani u vsech, a to pravidelne.

Pavel
Pavel
1 rok

Balíkovnu používám už několik let a nikdy nebyl žádný problém klaním se před všemi zaměstnanci hlavně v předvánočním obdobím vím o čem mluvím dělám na Toptransu přes 20let

Marta
Marta
1 rok

Já tedy nevím, zasilkovna mě doručoval v posledních 14 dnech 3 zásilky a všechny došly včas. Dokonce i ta domů byla doručena v ohlášeném čase. Na rozdíl od jiné doručovatelské firmy, kde jsem čekala celý den a nic, večer pak zpráva, že si mám zásilku vyzvednout u nich v balikovne.

Zuzana Ligenzova
Zuzana Ligenzova
1 rok

To neni pravda. Behem tohoto mesice jsem posilala 2 baliky. Minuly mesic take 2 baliky a vse doslo v poradku. Jeden jsem posilala do Madarska.