Zatímco donedávna bylo dobrým zvykem kritizovat Českou poštu v porovnání s jinými dopravci a zásilkovými službami, teď mnozí svá slova berou raději zpět a navíc berou službou státní firmy zavděk. Už totiž jasně vidí, že provozovat podobné služby není jen tak. Na své limity letos ve velkém narážejí i soukromníci.
Lidé už zuří
Na internetu se to jen hemží kritikou Zásilkovny, která už raději zrušila možnost vkládat recenze na sociální sítě nebo Google, protože byly takřka všechny negativní. Lidé začínají být ze služeb této kdysi oblíbené společnosti už skutečně zoufalí a mají pochybnosti o tom, zda jim jejich balíky do Vánoc vůbec dorazí.
Například podnikatel Tomáš Pfeffer na svém facebookovém profilu naznačil, že Zásilkovna používá praktiky na hranici podvodu. “Mnoho dní zadržují zásilky na přepravních uzlech, nelze je kontaktovat, neposkytují relevantní odpovědi, nedoručují, nemají kapacity. Přesto váš balík naberou a pak kličkují sem a tam, aby odůvodnili zdržení,” píše Pfeffer. “Napíšou třeba, že adresa není v pořádku, ale ta je správně. Když ji identicky přepíšete do opravného políčka, funguje. Nebo zásilku naberou, slibují vám doručení, ale na poslední chvíli napíšou, že překročila váhu a vracejí jí odesílateli (Amazon).“
Společným jmenovatelem všech stěžovatelů je skutečnost, že Zásilkovna velmi zvláštně komunikuje. Na začátku celého procesu se zdá, že je vše v pořádku, ovšem pak se začnou objevovat nejrůznější komplikace, které jakoby brání doručení. Podle řady zákazníků jsou to ale jen výmluvy, protože dopravce ve skutečnosti vůbec nestíhá.
Není dovolání
Standardně prý zásilky končí tam, kde vůbec neměly. Dopravce podle některých nezazvoní ani nezavolá na cílové adrese, načež potom přijde zpráva, že balíček skončil zpět v depu, případně na nějakém vzdáleném výdejním místě. Komunikace s operátory je složitá, případně vůbec nemožná. Problémy se zásilkami prakticky nelze řešit a někdy je třeba i týdny čekat, zda náhodou někde vyplavou.
Zásilkovna se v minulých letech vyprofilovala jako silná konkurence České pošty. Internetové obchody standardně nabízejí doručení právě přes tuto službu a zákazníci byli dlouho spokojení. Zakladatelka firmy se dokonce stala podnikatelkou roku.
Vyjádření Zásilkovny
“V současné době zpracováváme až trojnásobné množství zásilek ve srovnání s běžným obdobím roku. I v rámci těchto vysokých čísel je od začátku listopadu až ke dnešnímu dni je kvalita doručení do druhého dne více než 91 %.
Co se týká ztracených zásilek, jejich podíl je u nás dlouhodobě velmi nízký, z celkového počtu přepravených zásilek je počet ztracených zásilek výrazně pod jedním procentem (jsou to desetitisíciny procenta). Děláme vše pro to, aby takových situací bylo v sezóně i mimo ni co nejméně.
Bohužel v současné době, kdy přepravujeme rekordní čísla přepravených zásilek a jsme v samotném vrcholu předvánočního nakupování, může v procesu doručování zásilek docházet ke zpoždění. V takovém případě děláme maximum proto, aby byl zákazník o stavu své zásilky včas a správně informován a aby byla zásilka doručena v co nejkratším termínu. Rozumíme tomu, že vzhledem k počtu zásilek, které aktuálně přepravujeme i zpoždění několika procent z nich představuje významný počet čekajících zákazníků.
Případy zpožděných zásilek, přesměrovaných zásilek apod. řeší náš Zákaznický servis. Ten v současné době vyřídí 25 tisíc hovorů týdně, průměrná doba na emailové odpovědi je v současné době do jednoho dne, doba čekání v telefonické komunikaci je v celodenním průměru 80 sekund. Taková čísla jsou vzhledem k obvyklým průměrům na trhu velmi vysoká.“
Foto: Shutterstock
To je článek o české poště? Od úterý leží balík kdesi v Praze na poště, dnes je pátek a doručení v nedohlednu.
Problém asi mají ,ale například já jsem včera v noci objednal . No a dnes mi bylo doručeno , rychle ,a včas . Za mě spokojenost .
Je to pravda, já jsem přesně u Zásilkovny jedna z “obětí” tohoto problému. Dne 24.11.2022 jsem posílal se Zásilkovnou počítač do Alzy na reklamaci, protože mi tam odešel zdroj. Čekal jsem jeden týden, a vše v pohodě, týden ještě toleruji. 2. týden už to začalo trošku smrdět a tak jsme zavolali na zákaznickou linku Zásilkovny. To jsme se dovolali jen s tím robotem a nic extra se nestalo, ale řekl, že se problém vyřeší. O týden později stále nepřišel ani žádný e-mail o tom, že to přišlo, tak jsme zavolali znovu na zákaznickou linku a podávali jsme stížnost i přes… Číst vice »
UPDATE: Balík před 2 dny KONEČNĚ dorazil na cílovou adresu (sám jsem tomu nevěřil) a teď budu bůh ví jak dlouho čekat na to, než se ještě opraví ten počítač
Již několik let si nechávám zasílat objednané zboží do zasilkovny. Ještě se nestalo, aby byl problém. Zboží bylo řádně doručeno a zasilkovna mě včas informovala, kdy mám zboží vyzvednout. Je na zasilkovnu vždy spolehnutí. Což se nedá říct o dalších společnostech, které provádí obdobne služby.
Tak já teda nevím, ale v Kraslicích rozváží velice sympatický, a milý kurýr. 👍👍👍
Dobrý deň,používam zasilkovnu veľmi často a aj na zásielky do zahraničia,na Slovensko a nikdy som nemala problémy
Před týdnem jsem si objednal hodinky z Datartu a do 24 hod. jsem je měl ve výdejně.
Tak zrovna dnes jsem si vyzvedl balíčky či přišly včera. Odeslány v pondělí. Takže žádný problém.
Mám zkušenost s tím, že se mi neotevřel Z-box a zásilku jsem nemohl převzít. V trasování zásilky uvedeno, že zásilka byla vyzvednuta.
Už deset dní si emailuji a výsledek žádný, balíček v ceně několika tisíc nemám…
Přístup a řešení reklamace katastrofální.
Já jsem teda velmi spokojená se zásilkovnou. V neděli objednány 3 balíčky a už je mám všechny doma. Nemůžu si stěžovat.