Zjistilo se, jak Lidl klame zákazníky. To byste neřekli, co všechno zkouší. Na tohle si dejte pořádný pozor

Obchodní řetězec Lidl se těší nejen v našich luzích a hájích velké popularitě. Ta ho ostatně vynesla na čelo žebříčku supermarketů, pokud jde o výši tržeb i zisk. Dá se říct, že to tady dělají opravdu dobře. Částečně z toho profitují zákazníci, ovšem ne všechno jim bude po chuti. Skvělých výsledků je někdy dosahováno poněkud pokoutnými praktikami.

Kolik jsme toho vlastně nakoupili?

Právě ty se dostaly do středu zájmu veřejnosti v sousedním Německu, kde Lidl rovněž ovládá velkou část trhu. Právě tam se přitom podařila získat svědectví současných a bývalých zaměstnanců řetězce, kteří pohovořili o tom, jaké tento gigant využívá triky, aby vylepšil své prodeje. Pořad odvysílala televize ZDF a referuje o něm například server Focus.

Říkali už jste si někdy, proč jsou nákupní vozíky v Lidlu tak moc velké? Vždyť samotné obchody tohoto řetězce jsou spíše menší a nechodí se do nich vyloženě na ty největší nákupy. A poohlíželi jste se tu také někdy po nákupním košíku? Nějaké tu jsou, ale většinou se na vás nedostane a také jsou až zvláštně vysoké.

Opravdu nejde o to, že by manažeři Lidlu objednali špatnou velikost vozíků a košíků. Jde o jednoznačný záměr, který pomáhá generovat vynikající prodeje. Ve velkých vozících totiž vypadají nákupy menší, což motivuje lidi k tomu, aby si ještě něco přihodili. “Pakliže bychom měli menší nákupní vozíky, nikdy by Lidl neudělal taková čísla, jaká má,” uvedl jeden ze zaměstnanců společnosti. Vozíky jsou také zkosené a u vašich nohou rozšířené. Důvodem je, aby zboží sklouzávalo mimo vaše zorné pole.

Foto: Shutterstock

Ach ty cenovky

Další zaměstnankyně pak vypověděla o tom, jak to Lidl zkoušel s nákupními košíky. Ty v Německu jeden čas skutečně zavedl, jenže pak se zřejmě ukázalo, že to opravdu má negativní vliv na prodeje. Následně je proto znovu stáhl. Když se na ně zákazníci ptali, měl personál říkat, že se příliš kradly.

Zajímavá je také práce s cenovkami. V obchodech bývá standardem, že jsou umístěny pod daným zbožím, ke kterému se vztahují. V Lidlu je tomu ale jinak a cenovky jsou nad zbožím. Je to prý tak trochu záměrné, aby se lidé nechali nalákat nižší cenou, která se však vztahuje k jinému výrobku. Lidé takto často zamění prémiovou a privátní značku.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
12 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Michaela
Michaela
1 rok

Neřekli jste nám nic nového. Tyto a podobné fígle se dělají ve všech řetězcích. Kdo někdy studoval marketing nebo cokoliv podobného obchodu, pak vás to dokonce učili. Na tom není nic trestného. Je věcí zákazníka, aby si pohlídat cenu a produkt, který si za něj kupuje. A velikost košíku či vozíku je také součást marketingu. Pokud bude zákazník přemýšlet, pak má obchod smůlu. A banány se dovážejí pro všechny obchody ve stejné zralosti. Kdyby je utrhli až zralé, domů by se nám dostali už hnědé. Zřejmě autor neměl o čem psát nebo dostal bonus od konkurence.

Jaroslav Ptáček
Jaroslav Ptáček
1 rok

Nabízejí ve akčních slevách ruční Aku nářadí.Kdo si ho koupí,potom zjistí že nářadí je bez Aku baterie a nabíječky.
Nutno koupít zvlášť. Cena kolem dvou tisíc korun,nekupte to.!!!???

Alena
Alena
1 rok

A vy neumíte číst co je uvedeno na balení?

Any
Any
1 rok

S těma cenovkama je pravda,taky jsem si toho všimla že jsou jinak dané než v jiných marketech.

skoda
skoda
1 rok

pokud je vše jako s banány, tak je vše úplně jinak.takze je vše v klidu jako v lidlu.

Martin
Martin
1 rok

Dělají to všechny supermarkety.A vozíky?Jezdím na nákup jednou týdně a na celý týden pro 6 osob,to bych do košíku těžko naskládáme.

Jindra
Jindra
1 rok

Ty banány asi nemyslíte vážně, že?

Martin
Martin
1 rok
Reply to  Jindra

Nebojte to je lež ty banány.

Jaroslav Ptáček
Jaroslav Ptáček
1 rok
Reply to  Jindra

Např.v pondělí banány za 38 Kč,ty samé ve středu 26 Kč a v sobotu ty samé za , částečně nahnilé,29 Kč.

Pavel
Pavel
1 rok

Dat jim pořádnou pokutu!!!Aby poznali jak se mají chovat k zákazníkům !!!

Jan
Jan
1 rok
Reply to  Pavel

Za co? Tenhle švindl není nezákonný. Jediné řešení je duševně způsobilý zákazník, který ty šmejdy, pančované mléčné výrobky, mizerné maso a uzeniny, záměrně matoucí velikosti balení atd,atd, prostě přestane kupovat. Lidl a Globus jsou největší krysy našeho maloobchodu a Tesco jim dýchá na záda.>

Michal
Michal
1 rok
Reply to  Pavel

Spíš jsou malé nevejde tam nákup za stravenky co beru od města.