Obchodní řetězec Lidl se těší nejen v našich luzích a hájích velké popularitě. Ta ho ostatně vynesla na čelo žebříčku supermarketů, pokud jde o výši tržeb i zisk. Dá se říct, že to tady dělají opravdu dobře. Částečně z toho profitují zákazníci, ovšem ne všechno jim bude po chuti. Skvělých výsledků je někdy dosahováno poněkud pokoutnými praktikami.
Kolik jsme toho vlastně nakoupili?
Právě ty se dostaly do středu zájmu veřejnosti v sousedním Německu, kde Lidl rovněž ovládá velkou část trhu. Právě tam se přitom podařila získat svědectví současných a bývalých zaměstnanců řetězce, kteří pohovořili o tom, jaké tento gigant využívá triky, aby vylepšil své prodeje. Pořad odvysílala televize ZDF a referuje o něm například server Focus.
Říkali už jste si někdy, proč jsou nákupní vozíky v Lidlu tak moc velké? Vždyť samotné obchody tohoto řetězce jsou spíše menší a nechodí se do nich vyloženě na ty největší nákupy. A poohlíželi jste se tu také někdy po nákupním košíku? Nějaké tu jsou, ale většinou se na vás nedostane a také jsou až zvláštně vysoké.
Opravdu nejde o to, že by manažeři Lidlu objednali špatnou velikost vozíků a košíků. Jde o jednoznačný záměr, který pomáhá generovat vynikající prodeje. Ve velkých vozících totiž vypadají nákupy menší, což motivuje lidi k tomu, aby si ještě něco přihodili. “Pakliže bychom měli menší nákupní vozíky, nikdy by Lidl neudělal taková čísla, jaká má,” uvedl jeden ze zaměstnanců společnosti. Vozíky jsou také zkosené a u vašich nohou rozšířené. Důvodem je, aby zboží sklouzávalo mimo vaše zorné pole.
Ach ty cenovky
Další zaměstnankyně pak vypověděla o tom, jak to Lidl zkoušel s nákupními košíky. Ty v Německu jeden čas skutečně zavedl, jenže pak se zřejmě ukázalo, že to opravdu má negativní vliv na prodeje. Následně je proto znovu stáhl. Když se na ně zákazníci ptali, měl personál říkat, že se příliš kradly.
Zajímavá je také práce s cenovkami. V obchodech bývá standardem, že jsou umístěny pod daným zbožím, ke kterému se vztahují. V Lidlu je tomu ale jinak a cenovky jsou nad zbožím. Je to prý tak trochu záměrné, aby se lidé nechali nalákat nižší cenou, která se však vztahuje k jinému výrobku. Lidé takto často zamění prémiovou a privátní značku.
Foto: Shutterstock
Neřekli jste nám nic nového. Tyto a podobné fígle se dělají ve všech řetězcích. Kdo někdy studoval marketing nebo cokoliv podobného obchodu, pak vás to dokonce učili. Na tom není nic trestného. Je věcí zákazníka, aby si pohlídat cenu a produkt, který si za něj kupuje. A velikost košíku či vozíku je také součást marketingu. Pokud bude zákazník přemýšlet, pak má obchod smůlu. A banány se dovážejí pro všechny obchody ve stejné zralosti. Kdyby je utrhli až zralé, domů by se nám dostali už hnědé. Zřejmě autor neměl o čem psát nebo dostal bonus od konkurence.
Nabízejí ve akčních slevách ruční Aku nářadí.Kdo si ho koupí,potom zjistí že nářadí je bez Aku baterie a nabíječky.
Nutno koupít zvlášť. Cena kolem dvou tisíc korun,nekupte to.!!!???
A vy neumíte číst co je uvedeno na balení?
S těma cenovkama je pravda,taky jsem si toho všimla že jsou jinak dané než v jiných marketech.
pokud je vše jako s banány, tak je vše úplně jinak.takze je vše v klidu jako v lidlu.
Dělají to všechny supermarkety.A vozíky?Jezdím na nákup jednou týdně a na celý týden pro 6 osob,to bych do košíku těžko naskládáme.
Ty banány asi nemyslíte vážně, že?
Nebojte to je lež ty banány.
Např.v pondělí banány za 38 Kč,ty samé ve středu 26 Kč a v sobotu ty samé za , částečně nahnilé,29 Kč.
Dat jim pořádnou pokutu!!!Aby poznali jak se mají chovat k zákazníkům !!!
Za co? Tenhle švindl není nezákonný. Jediné řešení je duševně způsobilý zákazník, který ty šmejdy, pančované mléčné výrobky, mizerné maso a uzeniny, záměrně matoucí velikosti balení atd,atd, prostě přestane kupovat. Lidl a Globus jsou největší krysy našeho maloobchodu a Tesco jim dýchá na záda.>
Spíš jsou malé nevejde tam nákup za stravenky co beru od města.